Meget langsom opstart...?!

  • Min computer er meget lang tid om at logge ind... Det er en skole bærbar IBM R51... 1,5 GHz pentium, 512 mb ddr, 40 gb HD....
    Det tager ca. 5-8 minutter for den at logge sig på, når jeg er hjemme. Men på min skole kører den uden problemer..?!
    Jeg får ingen form for fejlmeldinger, og den er 100% spyware og virus fri... Nogen gode råd/idéer..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by Bobcat
    Den skulle vel ikke tilfældigvis være sat til at logge på et netværk ? Det er lidt svært at logge på skolen's netværk hjemmefra.


    Lyder som det mest sandsynligste.

  • Jo den er nemlig sat til at logge på et netværk, men tidligere har den bare logget på uden at man skulle vente så lang tid... Men man kan vel fjerne det delay, eller..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Man kan ikke fjerne det "delay", I og med at det er fordi at den søger efter et netværk.


    Det bedste man kan gøre er at sætte den til at lade værre med at logge på et netværk, hvordan man gør det med én enkelt bruger ved jeg desværre ikke, så mit bedste bud ville være at have 2 brugere, én til skole-brug som logger på skolens netværk, og én til hjemme-brug som ikke logger på noget.

  • Quote

    Originally posted by Bobcat
    Man kan ikke fjerne det "delay", I og med at det er fordi at den søger efter et netværk.


    Det bedste man kan gøre er at sætte den til at lade værre med at logge på et netværk, hvordan man gør det med én enkelt bruger ved jeg desværre ikke, så mit bedste bud ville være at have 2 brugere, én til skole-brug som logger på skolens netværk, og én til hjemme-brug som ikke logger på noget.



    enig!


    og SGN_X :pokey:
    ved ik lige hvor du fik den idé fra :T

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • Quote

    Originally posted by xdream
    Min computer er meget lang tid om at logge ind... Det er en skole bærbar IBM R51... 1,5 GHz pentium, 512 mb ddr, 40 gb HD....
    Det tager ca. 5-8 minutter for den at logge sig på, når jeg er hjemme. Men på min skole kører den uden problemer..?!
    Jeg får ingen form for fejlmeldinger, og den er 100% spyware og virus fri... Nogen gode råd/idéer..?!


    det lyder da ret underligt .. men Msconfig er også min ide.. min starter op på et par sekunder fra du starter på knappen . og til den er helt færdig med at starte op .. der går max 1 min

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • jeg kan stadig ikke se hvad han skal bruge msconfig til?!?!?!?!???


    1. Han skriver den virker fint på skolens netværk.
    Vil du ha han skal deaktivere netkortet?!?


    2. msconfig "lukker" kun programmer ved opstart
    Desuden kører den først når han har indtastet sin kode efter log in(Han kunne fx. logge ind som computerens administrator for at komme uden om skolens netværk)


    3. Hvis computeren er på et domaine vil han altid kunne logge ind, uanset om han er på skolens netværk eller ej.
    Problemet med vente tiden er pga. den venter/leder efter en ip.
    Der kan godt forkomme 1-3 mins ventetid inden den kommer videre.



    Edit:
    computeren fejler intet.
    Det kun pga. den venter på svar fra skolens server når han sidder hjemme. Og efter nogle min opgiver den og forsætter.

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

    Rettet en gang, sidst af dragox ().

  • Jeg er lige nysgerrig, da jeg også har en IBM R51 til skole forbrug..
    Du sku vel ikk få en besked om at systemet havde fundet en fejl i registreringsdatabasen og den blev nødt til at genoprette den?


    Jeg fik den fejl efter jeg fjernede nogle standard programmer jeg ikk gad ha.. Er dog ikke kommet af med boksen, men den bruger ikk 40 år på at genoprette efter jeg var inde i msconfig og rydde op



    dragox: Man bruger bl.a. msconfig til at styre hvilke programmer der starter op med boot... Var det egentlig ikk dig der deaktiverede alle programmerne der? :))

  • nope.
    Har sådan set aldrig brugt msconfig.. hmm.. udover at lukke realplayer som sluger ram :D


    men læs lige min nr 2 igen.


    Quote

    2. msconfig "lukker" kun programmer ved opstart

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • og ang ventetiden på at logge på "et ikke kendt netværk" så har det meget at sige om hvordan skolens netværk er opsat.


    Fx. hvis der skal tildeles en kix script eller bat scripts igennem

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • sådan her ser det ud på min


    ALT mener ALT det du ikek kender ..
    samt steam og andre programmer windows ikke bruger skal du bare lukke ned...


    så starter den ikke unødvendige programmer op .. der er nok derfor den tager 100 år om at starte op ..


    min ser sådan her ud

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2


  • Det har stadig ikke noget med sagen at gøre ! Den virker jo fint og hurtigt på skolen. Bobcat's konklusion og forslag med 2 brugere lyder rigtig.
    Det er jo soleklart, at den står og søger efter skolens netværk - når han bruger den derhjemme og det ta'r sin tid.


    "xdream": Prøv at gå ind i "hjælpefunktionen" og kig efter netværksopsætning. Eller søg på google efter, hvordan man får den til at droppe søgning efter netværk.


  • Nope har aldrig fået nogen fejl meldinger fra den.... Men det er da skide irriterende at man skal sidde og vente på at den finder et netværk, der ikke er muligt at finde..... Har med nogle sjove programmer fundet administrator passwordet...(ups)... Kan jeg så ikke gå ind og lave mig selv til admin..?! bare en idé jeg fik..?!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.