CD, DVD hakker når jeg afspiller dem!

  • Ja, her på det sidster er mine CD'er og DVD'er gået i gang med at hakke når jeg afspiller dem. Lyden er helt forvrænget når jeg afspiller en CD, men hvis jeg lægger den ind i WMAs mediebibliotek, og afspiller sangene derfra er der ingen problemer. Hvis jeg afspiller en DVD og den fx har spillet i et minut i den her "hakketilstand", og jeg så starter den forfra så er der intet hak indtil den når det sted jeg stoppede :rolleyes:
    hvad kan skyldes det her? har prøvet i WMA og PowerDVD, og begge hakker i det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    ridsede cd'er?


    DVD drev færdig?


    De er ikke ridsede, for det er hele tiden, og har prøvet med flere forskellige. kunne godt være DVD- drevet, men mit andet CD-drev gør det nemlig også, så jeg ved sku ikke helt :boxed:


    Nu hakker den hele tiden! prøvede lige med WMA 10, men samme resultat. den bruger 70-100% af cpu pladsen når jeg kører en DVD! ;(

  • prøv at brænd i laveste hastighed... evt..

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af affe
    prøv at brænd i laveste hastighed... evt..


    Hvor filen kommer at brænde ind i billedet? Det er jo afspilning af CD og DVD'er der er problemet?


    Og Ramaskriget, jeg har sq ikke hørt om omtalte problem før, hvis altså ikke det er selve drevet den er gal med. Har du prøvet et andet IDE-kabel? Hvad med inde i bios, den er ikke kommet til at stå i en eller anden skod mode?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    Hvor filen kommer at brænde ind i billedet? Det er jo afspilning af CD og DVD'er der er problemet?


    Og Ramaskriget, jeg har sq ikke hørt om omtalte problem før, hvis altså ikke det er selve drevet den er gal med. Har du prøvet et andet IDE-kabel? Hvad med inde i bios, den er ikke kommet til at stå i en eller anden skod mode?


    Hvis vi nu sige at det VAR drevet, hvad kunne problemet så være? og jeg kan ikke forstå hvis det skulle være IDE kablet da jeg ikke har roddet ved min computer i nogle måneder.. og det virkede for ca. 2 måneder siden. har ikke rigtig haft en CD eller DVD i siden..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget


    Hvis vi nu sige at det VAR drevet, hvad kunne problemet så være? og jeg kan ikke forstå hvis det skulle være IDE kablet da jeg ikke har roddet ved min computer i nogle måneder.. og det virkede for ca. 2 måneder siden. har ikke rigtig haft en CD eller DVD i siden..


    Det kan være støv på linsen. Hvis du har mod på det, så kan du skille dit drev ad og rense linsen med en vatpind med sprit på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Det kan være støv på linsen. Hvis du har mod på det, så kan du skille dit drev ad og rense linsen med en vatpind med sprit på.


    kan jeg ikke bare stoppe en støvsugen ind i den og suge for fuld kraft? :T ej, tor lige jeg prøver det. takker!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget


    kan jeg ikke bare stoppe en støvsugen ind i den og suge for fuld kraft? :T ej, tor lige jeg prøver det. takker!



    Evt Luftpistol er mere effiktiv :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Har du tjekket at DMA er slået til for drevet?
    Tjek i Enhedshåndteringen, under den controller, det sidder på, om det kører PIO eller UDMA.


    Åbn Task Manager og se hvilken process, der bruger meget CPU-kraft.

  • Prøvede lige det du sagde zulu, men det gjorde umiddelbart ingen forskel.
    som du kan se på billedet ser det ud til at den stadig overfører i PIO tilstand på enhed 1. har dette nogen betydning?
    Og det er det program jeg bruger som til at afspille DVDen som der bruger al CPU kraften. Dette betyder?

  • Har du installeret chipset drivere?
    Det ser ikke umiddelbart sådan ud.


    Du bruger en masse unødvendige ressourcer (= CPU-kraft) på at kører PIO frem for UDMA.


    Når det er dit afspiller program, der bruger al CPU-kraften, lyder det ikke som et hardwareproblem, som andre har nævnt.


    Hvilken afspiller? Prøv at hente VLC eller MediaPlayer Classic og se hvordan de kører.


  • well, min mor købte den her computer, og så har jeg bare fået den. har så opgraderet den efterhånden, men har aldrig checket om chipset driverne manglede :crazyeyes:
    Men altså, når bare spiller musik jeg har liggende på min comp, så kører det fint. prøver lige med VLC. :rolleyes: