EyeBall Port

  • Quote

    Originally posted by Wildcards
    Eyeball bruger port 5700-5702 UDP og 5500-5501 TCP


    /Wildcards


    SUPER !!.... Mange tak.... :D


    Har fået en ny FireWall som lige skulle bruge de port-numre... :D


    EDIT : Kender du en side på nettet hvor man kan se en oversigt over de port-numre de forskellige programmer bruger ?

  • Nej, jeg kender ikke til en sådan side. Du er nødt til at kigge på software producenternes hjemmesider. Du skal iøvrigt være opmærksom på at der mange gange bruges forskellige porte til audio, video, filsharing osv.
    I enkelte tilfælde bruges der dynamiske porte, hvorfor det vil være nødvendigt at åbne rigtig mange porte, da dynamiske porte typisk bruger en tilfældig port over 1024. Dette er fx tilfældet med Messenger 4.6. Jeg er ikke sikker på de nyere versioner.


    Held og lykke med det.

  • Quote

    Originally posted by Wildcards
    Nej, jeg kender ikke til en sådan side. Du er nødt til at kigge på software producenternes hjemmesider. Du skal iøvrigt være opmærksom på at der mange gange bruges forskellige porte til audio, video, filsharing osv.
    I enkelte tilfælde bruges der dynamiske porte, hvorfor det vil være nødvendigt at åbne rigtig mange porte, da dynamiske porte typisk bruger en tilfældig port over 1024. Dette er fx tilfældet med Messenger 4.6. Jeg er ikke sikker på de nyere versioner.


    Held og lykke med det.


    Æv. Det ville ellers være cool med en samlet side over de porte som de forskellige programmer brugte.


    Nå, men så må jeg jo stille og roligt lave min egen liste over de porte som jeg kan bruge til noget.


    Men tak for hjælpen. :D

  • Quote

    Originally posted by mercie112
    du kan da bare åbne alle dine porte istedet ?! har jeg da gjodt.


    Ja, det kan man..... Man kunne også lade være hvis man ikke ønsker at andre skal kunne gøre hvad de har lyst til på ens computer. *G*


    Der er jo ingen grund til at gøre det alt for let...

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    he he. Det var da ikke et særlig godt råd :)


    Nej, det er ikke særlig brugbart hvis man ønsker bare en minimal grad af sikkerhed.... Men det er jo langt fra alle der gør det åbenbart... ;)

  • he he. Det er jo det.


    Jeg har routet alle mine åbne porte videre til min linuxserver, og da jeg har en backup er jeg ikke så bange for at miste den.
    Hovedsagen for mig er bare at folk ikke kan komme ind til min M$-maskine ;)