antal timer strøm på min klap?

  • hey...


    Jeg sidder i øjeblikket og tweaker min klap, sådan at jeg kan holde strøm på den lidt længere tid. Men nu vil jeg egentlig godt vide hvor meget tid jeg får mere ved f.eks. at sætte strømmen ved 600 mhz 0.3V ned.


    Der er sådan et program til at måle det med, men hvilket?


    EDIT: ved 600 mhz klarer den en superpi 32m ved 1 time, 35 minutter og 49 sekunder. Det er da ikke så dårligt :)

  • Windows' egen huk. styring kan give et bud på det, hvis du lader den køre et stykke tid ved 600MHz med de volt du nu vil sætte den til.


    Mener også CHC kan give et skøn. Går ud fra det er den du har tweaket med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvis det understøttes .. Gør min ikke ... :boxed:


    CHC kan heller ikke vise CPU temp her ... tisk tisk ...


    Jeg har os undret mig over at den ikke kan det, for der er jo en probe i, da den jo kan hæve og sænke rpm's for køleren på cpu'en alt efter temp. Så der må jo være en probe, men hvorfor vi ikke kan se den i chc det undrer jeg mig os over.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    Jeg har os undret mig over at den ikke kan det, for der er jo en probe i, da den jo kan hæve og sænke rpm's for køleren på cpu'en alt efter temp. Så der må jo være en probe, men hvorfor vi ikke kan se den i chc det undrer jeg mig os over.


    Det er jo det ... men så længe blæseren ikke rigtigt kører, så må CPU´en jo være kølig nok ... Men man kan jo altid være nysgerrig hvor varm den egentlig bliver når systemet kører 100% ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det er jo det ... men så længe blæseren ikke rigtigt kører, så må CPU´en jo være kølig nok ... Men man kan jo altid være nysgerrig hvor varm den egentlig bliver når systemet kører 100% ...


    Ja for det er jo ikke ligefrem kold luft der kommer ud, jeg har præsteret at få min stabilet ned på 1.132V ved 1.6 ghz hehe.. :) ... det er sq ret godt gået syns jeg:)


    EDIT: Men det ændrer jo ikke noget i at jeg stadig leder efter det elendige program til at finde den maksimale leve tid på min klap. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvis det understøttes .. Gør min ikke ... :boxed:


    CHC kan heller ikke vise CPU temp her ... tisk tisk ...


    Hmm, underligt. Mener jeg nu nok min gjorde. Men hvad f...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Hmm, underligt. Mener jeg nu nok min gjorde. Men hvad f...


    Din IBM right ? ... :)) ... Min er jo heller ikke en IBM ...


    Nogle laptops understøttes ... true true ... men min zNote 4200 gør åbenbart ikke. Shit happens ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Din IBM right ? ... :)) ... Min er jo heller ikke en IBM ...


    Nogle laptops understøttes ... true true ... men min zNote 4200 gør åbenbart ikke. Shit happens ...


    Jep. Troede nu mere det var op til chipsettet, men tog nok fejl.


  • to laps om samme chipsæt..? ...


    Grill - vi kan jo gå i bios og tjekke temps, så der burde fandme være et eller andet program der kan læse temps på cpu, lige som på hdd.


    Der er jo os gfx temps. (selvom det er passivt kølet).


  • Det tror jeg næsten. Har din ikke også 400MHz FSB? Men troede egentlig at CHC kunne udlæse det fra alle de mest brugte chipsets osv. Men hvad ved jeg :))

  • Og Grill. JEg brugte en overgang et lille program hvis navn jeg ikke kan huske, til at overvåge aktuelle MHz, afladning effekt, batterispænding og harddisk temps.
    Det smed et lille transperant vindue på desktoppen. Ret fedt lille program egentlig.


    Det skulle vist nærmest kunne aflæse alle og er også lavet specielt til notebooks. Ser lige om jeg ikke kan finde det når jeg kommer hjem fra arb.


    EDIT: Mobilemeter, der var den :))
    http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    to laps om samme chipsæt..? ...


    Ja, vi sparer ... :hb: ... ej, du ved vel hvad jeg mener ? :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    Grill - vi kan jo gå i bios og tjekke temps, så der burde fandme være et eller andet program der kan læse temps på cpu, lige som på hdd.


    Tja, det er jo det. Har dog aldrig rigtigt rodet med den BIOS, men det er også en yderst kort fornøjelse. Nok derfor ... :))


    Men ja, det burde være muligt ... men igen ... et eller andet sted skal de vel spare ? ... :boxed:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    Der er jo os gfx temps. (selvom det er passivt kølet).


    GFX ? ... Sådan noget bruger vi ikke her :hb: .... Jeg kører ATI ... ej, driller bare ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Det tror jeg næsten. Har din ikke også 400MHz FSB? Men troede egentlig at CHC kunne udlæse det fra alle de mest brugte chipsets osv. Men hvad ved jeg :))


    ... Joh ... Eller 100 rettere sagt som min gamle PII ... :hb: ... Utroligt hvad man ikke betaler penge for ... :))


    suk ... Ville ønske jeg havde en IBM Thinkpad PIII 600 Mhz ... :hb: