Hvordan laver man transparency/opacity på et element?

  • Sidder med en halvhård nød at knække.. Ska lave en hjemmeside hvor nogle tabelvinduer er gennemsigtige, så kan ka se billedet bag tabellen, men også ka læse teksten..
    Jeg ved man ka lave transparency i css med opacity.. men det virker squ ikke..


    Har følgende tabel der formentlig ska være 50% gennemsigtig

    Code
    1. <td style="height:1%; background-color:#FFFFFF; transparency:50%;">


    How oh how do i do it??

  • Du kan lave den helt gennemsigtig med css men om det kan lade sig gøre at lave den 50 er jeg sgu ikke så sikker på.... evt bare lav billedet som det skal være og lig det ind som bg i cellen. Så er du fri for at skulle lave noget transparent.



    CSS:


    background-color: transparent;

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Standard er transparent for td.. men jeg ku sagtens lægge et billede ind.. problemet er bare at det ska sættes op på en speciel måde og det ska være optimalt til 1024 og opefter...


    Men ka da lige uploade det jeg har indtil videre.. Så ka i se om i har en bedre løsning...
    Den er zippet da man ikk må vedhæfte htm filer...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Standard er transparent for td.. men jeg ku sagtens lægge et billede ind.. problemet er bare at det ska sættes op på en speciel måde og det ska være optimalt til 1024 og opefter...


    Men ka da lige uploade det jeg har indtil videre.. Så ka i se om i har en bedre løsning...
    Den er zippet da man ikk må vedhæfte htm filer...


    Kan du vel også du skal bare indsætte den som en spacer så vil den bare blive gentagt når du trækker i det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hvor vil du ligge billedet som man kan se ??


    Hvis det ikke skal ligge som baggrund i tabel hvor så ??



    Smid lige link til hvor du arbejder med det...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    style="filter:alpha(opacity=50);"


    Den virker vist ikke lige godt i alle browsere den der så vidt jeg husker.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det virker squ Falsk! Takker!


    Det er så bare ærgeligt at det ikk virker i FF.. Det ka hverken jeg eller mine chefer tage sig af...


    Edit: Hvor har du læst om det der trick og hva er det lige der sker?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Det virker squ Falsk! Takker!


    Det er så bare ærgeligt at det ikk virker i FF.. Det ka hverken jeg eller mine chefer tage sig af...


    Edit: Hvor har du læst om det der trick og hva er det lige der sker?


    filter:alpha(opacity=70);
    -moz-opacity:0.7;
    opacity: 0.7;


    Og så ændres tallene selvfølgelig, efter hvor gennemsigtig den ska være :) Burde virke i alle browsere :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Er der så ikk også en venlig sjæl med Photoshop, der har lyst til at lave en hvid kvartcirkel med 85% transparent i halvcirklen og 100% transparency i resten? :)
    31x31 pixels ;)


    Læs lige selv hvad du skrev igen ..


    En kvart cirkel med 85% transparent i halvcirklen og 100% transparent i resten ..


    Du kan btw. downloade en 30 dages trial af PS på Adobe's hjemmeside .. ;)


  • Kender ikk meget til PS og jeg ska da mindst bruge 30 dage på at lære det at kende :P


    Desuden så er der deadline på siden imorn...


    Men mht det billede.. Er det da ikk muligt at lave en kvartcirkel med 85% gennemsigtighed et sted og 100% et andet sted...?


    Edit: LOL haha b34tz0r forklarede mig lige hva jeg selv skrev :P Sorry burger, du må gerne slå mig :razz:


  • Jo. I hvid?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Har lige prøvet at illustrere det her ;)


    Det sorte område ska være hvidt ja


    Edit: LOL! Jeg er da for langt ude! Filnavnet er havlcirkel :)) Tag jer ikk af det, det ska stadig være en kvartcirkel ;)


    Du sagde 31x31 før. bestem dig :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Du sagde 31x31 før. bestem dig :))


    Hehe ja okay jeg indrømmer :P Jeg vil egentlig gerne ha det i 50 px fordi jeg lige løb ind i nogle problemer hvis billedet er det lavest mulige, nemlig 31px, når der kom for mange links på siden :)


    Med mindre billedet blir grimt hvis det gøres mindre..? Så ska jeg lige undersøge hvor meget jeg ska bruge

  • her er 40^2 ;)
    Kan hurtigt laves til 50x50..


    Edit: hmm. ser ikke ud tila t det ser så godt ud. Må lige se på det transparency.


    Edit2: hvordan har browsere det med .png?