win95 på diskette

  • jeg står og mangler win95 på disketter og så snakkede jeg lige med en af mine m8s. han mente at der var en funktion når man havde installeret windows95 som gjorde at man kunne tage backup/gemme hele windows 95 på diskette. er det rigtigt eller er det bare ham der vrøvler.


    jeg har lige prøvet at installere win95 men den kommer med en skod fejl "under initialisering af IOS:
    windows har genereret en systemfejl genstrat computeren" hmmmmm. skod kan ikke engang starte op i fejlsikker tilstand.


    findes den backup funktion eller skal jeg bare lade være med at rode med win95 og prøve at få det til at virke?

  • Quote

    Originally posted by mercie112
    98se er ´nok noget af det mest kendte og fejl frie windows du kan få. xp er bare noget andet desing men forden ultiative PC nørd er det 98 se / winxp PRO


    Øhh... Nej.... XP er IKKE "bare" 98 med nyt design.


    Hvis du ikke vidste det, så er XP bygget på NT og 98 er bygget på DOS..... og der er en verden til forskel. ;)


    ...og den ultimative nørd bruger Linux... ;)

  • Helt seriøst kunne i ikke holde jer til emnet


    der fandes en funktion i win95 så man kunne
    lave en backup af en installeret udgave.


    tit når man købte hele maskiner fik man den med en priinstall af win95 som man så skulle smide over på disketter tror der skulle 11 eller 22 til
    kan ikke helt huske det.


    men damn det tager lang tid LOL


    ved faktisk ikke om man kan med cd versionen.


    jeg har en komplet cd version jeg vil lige se om jeg kan finde ud af noget.

  • kan ikke huske dos mere LOL
    kan kan ihvertfald ligge den på disketter
    men jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør :O