Hvordan søger man på MP3-båndbredde

  • Jeg har en stak MP3'ere i en folder, jeg gerne vil have sorteret efter kvalitet.
    Jeg mangler et program, der kan fravælge de numre og samtidig slette i deres respektive placering i mappefolderen, hvor kvaliteten er ringere end 196kbps.
    Nogen der har et bud på, hvordan jeg kommer det problem til livs ?


    EDIT: Undskyld, det hedder bitrate ikke båndbredde ! Båndbredde bruges vist her i stedet i analog henseende :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Jeg har en stak MP3'ere i en folder, jeg gerne vil have sorteret efter kvalitet.
    Jeg mangler et program, der kan fravælge de numre og samtidig slette i deres respektive placering i mappefolderen, hvor kvaliteten er ringere end 196kbps.
    Nogen der har et bud på, hvordan jeg kommer det problem til livs ?


    EDIT: Undskyld, det hedder bitrate ikke båndbredde ! Båndbredde bruges vist her i stedet i analog henseende :oops:


    Windows XP ka klare den for dig.. Hvilket os har du?

  • Gå ind i den mappe med dine sange eller søg på dem i den øverste mappe, så de alle står i et vindue.. Så går du ind i "Vis" -> "Vælg detaljer..." og kryds af i "Bithastighed"
    Så kan du sortere på bithastigheden ;)
    Du får også vist hvor høj den er i den kolonne der er kommet.. Så finder du jo bare den første med det ikke acceptable tal og begynder at slette :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Gå ind i den mappe med dine sange eller søg på dem i den øverste mappe, så de alle står i et vindue.. Så går du ind i "Vis" -> "Vælg detaljer..." og kryds af i "Bithastighed"
    Så kan du sortere på bithastigheden ;)
    Du får også vist hvor høj den er i den kolonne der er kommet.. Så finder du jo bare den første med det ikke acceptable tal og begynder at slette :))


    KarGa .... Du er en sand mester. Tak for det. Havde forventet det langt mere besværligt at sortere, men tak for din hurtighed. Så kan jeg få frigjort nogle GB, da min 250 G Firewire efterhånden er godt fyldt med.


    Takker :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    KarGa .... Du er en sand mester. Tak for det. Havde forventet det langt mere besværligt at sortere, men tak for din hurtighed. Så kan jeg få frigjort nogle GB, da min 250 G Firewire efterhånden er godt fyldt med.


    Takker :cheers:


    Jamen så lidt da ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Gå ind i den mappe med dine sange eller søg på dem i den øverste mappe, så de alle står i et vindue.. Så går du ind i "Vis" -> "Vælg detaljer..." og kryds af i "Bithastighed"
    Så kan du sortere på bithastigheden ;)
    Du får også vist hvor høj den er i den kolonne der er kommet.. Så finder du jo bare den første med det ikke acceptable tal og begynder at slette :))


    hehe.. prøv at gøre det i en mappe med vbr rippet mp3'er, så kommer der lidt spøjse tal ;)

  • Er jeg den eneste der syntes at det er lidt spøjst at man ikke kan få vist video data rate når man kan få vist bl.a. audio bit rate ?


    Egentlig burde man jo også kunne få vist sample size, compression og frame rate ... Det står jo under file properties, så det er jo lidt spøjst at man ikke har den mulighed i folder view...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Er jeg den eneste der syntes at det er lidt spøjst at man ikke kan få vist video data rate når man kan få vist bl.a. audio bit rate ?


    Egentlig burde man jo også kunne få vist sample size, compression og frame rate ... Det står jo under file properties, så det er jo lidt spøjst at man ikke har den mulighed i folder view...


    Windows i en nøddeskal.. :crazyeyes: