Codecs til mange variationer

  • nu kender jeg alle de forskellige codecs.. eller jeg kender mange.. og jeg er vild med MPC.. men så skal jeg have en masse codecs..


    jeg ser meget Anime og normale film.. men der er mange af de Anime film og serie der kræver mange forskellige codecs.. lige nu harj eg en der hedder Combined Community Pack. og den er sku god nok men den lagger godt nok synes jeg, og den forvrænger lyden i nogle af dem..


    så vil hører hva i vil anbefalde af forskellige codecs. hva skal jeg have for at kunne køre hvilken som helst film ? :P

  • Codec-pack er for noobs IMO ... :))


    Det bedste er at have de codecs man skal bruge ... og ikke mere ...


    Lige om lidt kommer der nogen og siger at VLC kan spille ALT, men det er så IKKE rigtigt ... :)) ... og ud over det, så er den ikke bedre end så mange "codec-packs" da den også er fyldt med alt muligt shit ...


    Personligt kan jeg klare mig med AC3 Filter, DivX, Xvid (Koepis), Quicktime Pro. Det kan naturligvis ikke tage alt, men alt af betydning for mit vedkommende.


    Ved at have kun det man skal bruge så kan man nemt sørge for at man har det nyeste og/eller det bedste codec.


    Der kan være en verden til forskel mellem to versioner af samme codec. ISÆR hvis man encoder.

  • Der må jeg holde med Grillbassen..


    AC3 Filter, XviD (Koepis) samt DivX er nok til mig..


    Derudover bruger jeg en modded WMP Classic og PowerDVD..
    Kan slet ikke se hvad jeg skal installere alt det andet stads for..
    Er endnu ikke stødt på noget jeg ikke kan afspille..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Jeg vil gerne kunne spille alt. Og det kan jeg med ffdshow, MPC, real alternative og quicktime alternative. Super løsning imo ;)


    link til de forskellige?? jeg mener jeg har Quicktime og Real Player... men MPC og FFDshow?? hvor finder jeg det for sig selv?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    http://sourceforge.net/projects/ffdshow


    MPC har du jo. ellers følger den med når du installerer de to Alternative-codecs.


    nu har jeg prøvet.. og jeg for denne fejl ved en af mine film
    Stream 1


    Media Type 0:
    --------------------------
    AM_MEDIA_TYPE:
    majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
    subtype: Unknown GUID Name {8D2FD10B-5841-4A6B-8905-588FEC1ADED9}
    formattype: Unknown GUID Name {B36E107F-A938-4387-93C7-55E966757473}
    bFixedSizeSamples: 1
    bTemporalCompression: 0
    lSampleSize: 8192
    cbFormat: 4342



    Media Type 1:
    --------------------------
    AM_MEDIA_TYPE:
    majortype: MEDIATYPE_Audio {73647561-0000-0010-8000-00AA00389B71}
    subtype: Unknown GUID Name {CDDCA2D5-6D75-4F98-840E-737BEDD5C63B}
    formattype: Unknown GUID Name {6BDDFA7E-9F22-46A9-AB5E-884EFF294D9F}
    bFixedSizeSamples: 1
    bTemporalCompression: 0
    lSampleSize: 8192
    cbFormat: 24


    edit: så vidt jeg kan se er det et Audio Codec..


    ednu et Edit: Jeg har installeret AC 3 Filter.. og skal lige sige at det er en OGM fil jeg vil afspille..