Windows XP ??

  • jeg vil have nyt windows, men jeg ved ikke hvad forskellen på winXP PRO, og winXP Corporate er..?


    nogle der kan fortælle mig det?

  • Jeg sidder da med en Pro jeg ikke har registreret...

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

  • Det er en firma udgave med licens, måske derfor....

    Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
    ASUS P5K-VM iG33
    ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
    2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
    Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
    Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

    Rettet en gang, sidst af Eiberg ().

  • winxp pro skal ikke aktiveres. det er bla. derfor at man betaler en ekstra slat for denne version. prøv fx at forestille dig at en skole/virksomhed med 200 - 300 pc skifter over til xp. hold da kæft et ringeri der ville blive hvis de alle sammen skulle aktiveres først 8o

  • Forresten, har lige et spørgsmål der ligger i nogenlunde samme boldgade.


    Da jeg for et lille års tid siden købte ny (færdigsamlet) pc, fulgte der en original XP Home med. Jeg har siden da formateret og opgraderet nogle gange. Hver gang jeg har formateret og installerer XP igen, skal den aktiveres. Indtil nu, har jeg blot indtastet key'en fra emballagen og skidtet har fungeret upåklageligt. Problemet er bare, at jeg formaterede forleden - og kunne ikke aktivere med den oprindelige kode, pga. noget licens-halløj. Skal jeg virkelig ud og købe skidtet?? Virker lidt lamt, da det (no shit) er en original Windows XP jeg sidder med i hænderne :]

  • Quote

    Originally posted by Torque_79
    Forresten, har lige et spørgsmål der ligger i nogenlunde samme boldgade.


    Da jeg for et lille års tid siden købte ny (færdigsamlet) pc, fulgte der en original XP Home med. Jeg har siden da formateret og opgraderet nogle gange. Hver gang jeg har formateret og installerer XP igen, skal den aktiveres. Indtil nu, har jeg blot indtastet key'en fra emballagen og skidtet har fungeret upåklageligt. Problemet er bare, at jeg formaterede forleden - og kunne ikke aktivere med den oprindelige kode, pga. noget licens-halløj. Skal jeg virkelig ud og købe skidtet?? Virker lidt lamt, da det (no shit) er en original Windows XP jeg sidder med i hænderne :]


    Selvom den kommer frem og spørger om du vil registrere hver gang, behøves du kun at gøre det første gang. ;)

  • Quote

    Originally posted by Torque_79
    Forresten, har lige et spørgsmål der ligger i nogenlunde samme boldgade.


    Da jeg for et lille års tid siden købte ny (færdigsamlet) pc, fulgte der en original XP Home med. Jeg har siden da formateret og opgraderet nogle gange. Hver gang jeg har formateret og installerer XP igen, skal den aktiveres. Indtil nu, har jeg blot indtastet key'en fra emballagen og skidtet har fungeret upåklageligt. Problemet er bare, at jeg formaterede forleden - og kunne ikke aktivere med den oprindelige kode, pga. noget licens-halløj. Skal jeg virkelig ud og købe skidtet?? Virker lidt lamt, da det (no shit) er en original Windows XP jeg sidder med i hænderne :]


    Har en kammerat der har prøvet det samme, han ringede bare til MS Support , og så fik han en ny kode. Det kunne du jo prøve , mente han ringede til Irland på et gratis nummer, men det står vel et eller andet sted i de papirer du har fået med.