Hjemmeside hjælp

  • Jeg har fået til opgave at lave en hjemmeside til mine forældre. Hjemmesiden skal primært bruges til at vise deres amatørfotograf billeder.


    Det skal siges at jeg aldrig har lavet hjemmeside før, hviket man bestemt godt kan se på siden!


    Anyway så har jeg et par problemer, hvilket jeg håber at kunne få lidt hjælp til gennem denne tråd.


    Jeg købte igår plads på nettet hos b-one. De gav mig 600mb plads (Denne tråd er ikke lavet for at diskutere webhosting!). Siden er nu aktiveret og jeg har smidt alle filerne op via FTP.


    Jeg har lavet mange af tingene i photoshop og til sidst samlet det i Frontpage 2003 (Også første gang jeg brugte Frontpage).


    Siden hedder www.solveig-iver.dk


    Okay, nu kommer problemerne så:


    Problem 1:


    For det første kan jeg ikke se forsiden m. Internet Exploere hverken på min stationære eller min bærbare computer - jeg kan kun se knapperne - prøv at trykke på "Sydafrika" el. "Sommerfugle". Det mystiske er, at hvis jeg bruger Firefox, så viser den forsiden ganske som den skal. Hvordan kan dette være? Det skal siges at forsiden er ét billede som er lavet i photoshop (Nok ikke smart og skal måske rettes) hvorpå jeg har lavet 5 knapper m. frontpage.


    Problem 2:


    Når man hopper ind i billedgallerierne m. knappen "Sydafrika" og "Sommerfugle" vises det korrekt m. Internet Explorer (Korrekt vil sige at man kan scrolle mellem miniturerne øverst på siden og få vist store billeder nederst på siden.
    Men når jeg bruger Firefox viser den billederne men miniturerne øverst er én lang række frem for at den skulle vise 5-8 miniturer af gangen, hvorefter man kan skrolle horisontalt for at få vist flere miniturer. Håber I forstår, ellers så prøv at se det med Firefox og Internet Explorer.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Update


    Nu fik jeg løst "problem 1" - Det viste sig at være noget så simpelt som billedenavnet :) Jeg brugte "æ" hvilket explorer ikke kunne hitte ud af - det kunne Firefox DK


    Problem 2 er simplethen Firefox der ikke kan bruge billedegalleriet som er lavet af MS - Nogen der har forslag til ændring af dette?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|