1

tirsdag, 23. august 2005, 18:17

Har købt et ASUS a8v deluxe (via k8t800pro chipset) og en Seagate Barracuda 7200.7 SATA. Men når jeg skal installere Windows sp2, kan den ikke finde harddisken. Når jeg så lægger drivere, som jeg har prøvet 3 forskellige af, over på en diskette og trykker F6 i starten af installationen og giver den drivere, kan den godt kopiere windows filerne, men mangler nogen der hedder viaraid.sys/.inf/.cat som allerede er lagt ind via disketten. Hvis man springer over dem kopierer den bare videre windows filerne.. Men når den er færdig med det og genstarter, kommer der en blå skærm hvor der står noget lignede: "Installationen stoppes for ikke at beskadige computeren". Har prøvet at ændre i bios, med forskellige xp cd'er og drivere, men intet virker :rolleyes: .

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

2

tirsdag, 23. august 2005, 18:51

Jeg har selv lige rodet med en sata hdd, og jeg har samme mobo, jeg skulle installere Raid controller's for, at win kunne se min hdd.. det ligger på den driver cd, som følger med mobo'et.

Jeg er lidt grøn på det her område så jeg ved ikke om det kan hjælpe, men håber da det gør :)

Forlovet myrdet over MMORPG
Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

3

tirsdag, 23. august 2005, 19:43

Har du husket at sætte SATA til i BIOS?

4

tirsdag, 23. august 2005, 21:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
Har du husket at sætte SATA til i BIOS?

Siden han har en halvt færdig Windows installation på disken er den nok slået til?

Når man læser b34tz0r's indlæg kan man komme til at tænke på om han, såvel som du har sat disken til en SATA controler med RAID på, eller om i har brugt at af de almindelige SATA stik, som i jo skal?

Dell D600 Notebook [CPU: 2 GHz, RAM: 1024 MB, GFX: Radeon 9000, HDD: 60 GB]
Tweak.dk Folding Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jonex" (23.08.2005, 21:09)

5

onsdag, 24. august 2005, 23:04

Har sat sata til i bios og prøvet forskellige slags stik.. deriblandt de normale sata stik og raid stikkene.

Men fik den op og køre da jeg lånte en gammel home edition uden sp :boxed:
Har lagt sp ind, men det er sku besværligt. Før der er nogen der spørger, så har jeg ikke brugt nogen brændte xp cd'er.

6

torsdag, 25. august 2005, 08:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af WalrosMcFisk
Har sat sata til i bios og prøvet forskellige slags stik.. deriblandt de normale sata stik og raid stikkene.

Men fik den op og køre da jeg lånte en gammel home edition uden sp :boxed:
Har lagt sp ind, men det er sku besværligt. Før der er nogen der spørger, så har jeg ikke brugt nogen brændte xp cd'er.

Det rager da ikke os hvorvidt du lovligt eller ulovligt har fremskaffet dit MS produkt.

Men det er da dejligt det virker, det må have været en virkelig frustrerende situation at sidde i.

Dell D600 Notebook [CPU: 2 GHz, RAM: 1024 MB, GFX: Radeon 9000, HDD: 60 GB]
Tweak.dk Folding Team

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.