Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 23. august 2005, 17:07

Hejsa....

Ville bare lige høre om der er nogen der har erfaringer med Win XP 64-bit edition ?
Kan det betale sig at installere dette system på en AMD 64 3000+ ?

Hvad er den generelle forskel på de 2 systemer ?

Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
Windows 7 Ultimate, 64-bit
Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

2

tirsdag, 23. august 2005, 17:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Humlegrib
Hejsa....

Ville bare lige høre om der er nogen der har erfaringer med Win XP 64-bit edition ?

Win XPx64 er virkelig beta. Jeg har haft det installeret på min brors maskine, den har cirka de samme specifikationer som din.

Jeg nåede aldrig rigtigt at teste ydelsen. Windows udførte simpelthen en fejl på sig selv under opdateringen af moduler. Derefter havde jeg ikke lyst til at begynde forfra. Jeg kikkede lidt rundt i systemet før fejlen skete, resten virkede bare som en gang standard XP med nogle ekstra 64 bit ting smidt oveni. Alle de programmer som det var muligt at køre i 64 bit fandtes både i 32 og 64 bit udgaver. Hvilket virker virkeligt uprofesionelt.

Det er i hvertfald mine erfaringer, det er slet ikke gennem testet og Microsoft burde have lagt mere arbejde i det før de tog det ud af beta og satte en pris på licensen.

Dell D600 Notebook [CPU: 2 GHz, RAM: 1024 MB, GFX: Radeon 9000, HDD: 60 GB]
Tweak.dk Folding Team

3

tirsdag, 23. august 2005, 17:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jonex

Citeret

Oprindeligt indlæg af Humlegrib
Hejsa....

Win XPx64 er virkelig beta. Jeg har haft det installeret på min brors maskine, den har cirka de samme specifikationer som din.

Jeg nåede aldrig rigtigt at teste ydelsen. Windows udførte simpelthen en fejl på sig selv under opdateringen af moduler. Derefter havde jeg ikke lyst til at begynde forfra. Jeg kikkede lidt rundt i systemet før fejlen skete, resten virkede bare som en gang standard XP med nogle ekstra 64 bit ting smidt oveni. Alle de programmer som det var muligt at køre i 64 bit fandtes både i 32 og 64 bit udgaver. Hvilket virker virkeligt uprofesionelt.

Det er i hvertfald mine erfaringer, det er slet ikke gennem testet og Microsoft burde have lagt mere arbejde i det før de tog det ud af beta og satte en pris på licensen.

Hvorfor er det uprofessionelt at man kan køre programmer både i 32- og 64bit ?
Humlegrib - Meget basalt set, du giver windows muligheden for at udnytte de 64bit som din CPU er født med.
Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvordan det kører, da jeg ikke selv har prøvet det / har et 64bit system.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (23.08.2005, 17:20)

4

tirsdag, 23. august 2005, 17:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis

Fordi man ikke har købt 64 bit Windows for at køre 32 bit?

Men jeg tror årsagen er at 64 bit programmerne nok har lidt for mange "børnesygdomme". Jeg selv vil i hvertfald vente til 64 bit Vista bliver en realitet en gang i fremtiden.

Windows Vista findes faktisk som beta allerede den dag i dag, man kan hente en 30 dages licens fuldt ud legalt her: LINK SLETTET AF MARTIN

Tweak.dk Folding Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pinky" (24.08.2005, 08:47)

5

tirsdag, 23. august 2005, 17:32

Citeret

Citeret

Fordi man ikke har købt 64 bit Windows for at køre 32 bit?

Men jeg tror årsagen er at 64 bit programmerne nok har lidt for mange "børnesygdomme". Jeg selv vil i hvertfald vente til 64 bit Vista bliver en realitet en gang i fremtiden.

Windows Vista findes faktisk som beta allerede den dag i dag, man kan hente en 30 dages licens fuldt ud legalt her:

Legalt er hvertfald det sidste det er ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (23.08.2005, 17:32)

6

tirsdag, 23. august 2005, 17:35

Citeret

Hold nu op lille ven. De første 30 dage er der ikke nogle som kommer efter dig for. Hvis du derefter tilfifler dig en ekstra licens er du derimod på kant med loven.

Beta versioner koster i reglen ikke penge, men er derimod til for at producenten kan blive klog på sine fejl.

Tweak.dk Folding Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jonex" (23.08.2005, 17:37)

7

tirsdag, 23. august 2005, 17:44

Citeret

Citeret

Hold nu op lille ven. De første 30 dage er der ikke nogle som kommer efter dig for. Hvis du derefter tilfifler dig en ekstra licens er du derimod på kant med loven.

Beta versioner koster i reglen ikke penge, men er derimod til for at producenten kan blive klog på sine fejl.

Jamen så vidt jeg ved er betaen af Vista da stadig lukket og kun tilgængelig for MSDN subscribers ?

8

tirsdag, 23. august 2005, 17:50

Citeret

Jamen så vidt jeg ved er betaen af Vista da stadig lukket og kun tilgængelig for MSDN subscribers ?

Hvis du henter denne her beta er der vedlagt et dokument, hvori der står licens rettighederne til den her beta version.

Om det så bare er røv og nøgler, opdigtet af en pirat ved jeg ikke. Hvis du kan bevise det modsatte skal jeg ikke komme og sige at installation af mit tidligere link er fuldt ud lovligt.

Tweak.dk Folding Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jonex" (23.08.2005, 17:50)

9

tirsdag, 23. august 2005, 18:29

Citeret

Citeret

Hvis du henter denne her beta er der vedlagt et dokument, hvori der står licens rettighederne til den her beta version.

Om det så bare er røv og nøgler, opdigtet af en pirat ved jeg ikke. Hvis du kan bevise det modsatte skal jeg ikke komme og sige at installation af mit tidligere link er fuldt ud lovligt.

Jeg kan desværre ikke lige finde et link der kan bekræfte min påstand. Men altså jeg mener helt sikkert kun at det er MSDN subscribers der kan hente betaen / bruge / teste den den lovligt.

10

tirsdag, 23. august 2005, 18:38

Citeret

Jeg kan desværre ikke lige finde et link der kan bekræfte min påstand. Men altså jeg mener helt sikkert kun at det er MSDN subscribers der kan hente betaen / bruge / teste den den lovligt.

Okay, det betyder da hældigvis jeg ikke bliver beskyldt for at have postet materiale som ikke er helt stuerent. Hvad du mener kan vi jo ikke bruge til så meget =)

Tweak.dk Folding Team

11

tirsdag, 23. august 2005, 18:40

Citeret

Citeret

Okay, det betyder da hældigvis jeg ikke bliver beskyldt for at have postet materiale som ikke er helt stuerent. Hvad du mener kan vi jo ikke bruge til så meget =)

Hehe nej :P Jeg synes bare lige at jeg blev nødttil at skrive det. Om det så er sandt eller ej ;)

12

onsdag, 24. august 2005, 02:20

jeg venter kun på drivere til mit tv kort så går jeg fast over til winxp 64

kan ikke se noget galt i det kan køre både 32 og 64 bit det er da kun en fordel.

jeg kan kun sige at min maskine ihvertfald virker hurtigere med win xp64 end med win xp 32.

13

onsdag, 24. august 2005, 04:06

WinXP 64bit er hurtigere generelt, selv til nogle 32bit applikationer er det hurtigere (underligt, men sandt) - det gælder f.eks 3Dmark produkter..

SuperPI er det nooget hurtigere til lige pt.... Og samme gælder CPU arith

--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE 03 05 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
(w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
Lotus = Lots of troubles usually serious

14

onsdag, 24. august 2005, 04:20

Citeret

Citeret

Tror du gør dig bedst tjent med, at få fjernet det link, karl smart ! Ellers er jeg sikker på at en "Mod" vil gøre det.
Det er jo ikke andet et ulovlige kopier som kan downloades fra den side.
Flere spørger jo efter product key'en inde på den side du linker til - hmm ! :boxed:
Desuden er der lister over spil, programmer, musik osv. som kan hentes. Og efter at ha' læst deres email korrespondance med div. firmaer om rettigheder og regler. Så er det utroligt, at de ikke er blevet totalt banned alle steder og så puttet bag lås og slå. 8o
De ski... på alt, hvad der hedder love om ophavsret o.lign. - samtidig med at de latterliggør dem i deres svar. X(
Der vist ikke ret meget på disse sider, der er stuerent. Det er nærmere en stor gang ulovligt gylle !!!!!
Og det må vi ikke henvise til her på tweak.dk jvf. vores regler. Men dem ska' vi måske også bare sk... på ? :rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (24.08.2005, 04:33)

15

onsdag, 24. august 2005, 07:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Citeret

Citeret

Tror du gør dig bedst tjent med, at få fjernet det link, karl smart ! Ellers er jeg sikker på at en "Mod" vil gøre det.
Flere spørger jo efter product key'en inde på den side du linker til - hmm ! :boxed:
Desuden er der lister over spil, programmer, musik osv. som kan hentes. Og efter at ha' læst deres email korrespondance med div. firmaer om rettigheder og regler. Så er det utroligt, at de ikke er blevet totalt banned alle steder og så puttet bag lås og slå. 8o
De ski... på alt, hvad der hedder love om ophavsret o.lign. - samtidig med at de latterliggør dem i deres svar. X(
Der vist ikke ret meget på disse sider, der er stuerent. Det er nærmere en stor gang ulovligt gylle !!!!!
Og det må vi ikke henvise til her på tweak.dk jvf. vores regler. Men dem ska' vi måske også bare sk... på ? :rolleyes:

Går da ikke ud fra han vidste at det var ulovligt da han postede linket. :boxed:

16

onsdag, 24. august 2005, 07:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af KennethB

Citeret

Citeret

Citeret

Går da ikke ud fra han vidste at det var ulovligt da han postede linket. :boxed:

Ja det gør jeg heller ikke ud fra han har tænkt over eller vidst. Men synes virkelig BentZin elsker at spille gammelklog over for folk herinde Quote BENTZIN : Tror du gør dig bedst tjent med, at få fjernet det link, karl smart

Hvorfor skriver han sådan nogen direkte provokerende til folk. Hvad er det for noget at tilføje KARL SMART, hvad har det lige med sagen at gøre?
Han ved da måske heller ikke at det han linker til er noget PIRAT software da der jo nok stod noget andet i det dokument han har læst. Som han selv skrev,
JONEX skriver:

Han kan jo ikke vide om det var pirat eller om det var en lovlig BETA, når der står noget andet i filen han har hentet. :pokey:

CoreI7 5820K@4.5GHz
32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz
ASUS Msi X99 Sli Plus
Corsair 1500w
KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled
120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB
Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K
CorsAir Carbide 540

17

onsdag, 24. august 2005, 08:30

http://msdn.microsoft.com/subscriptions/

Windows Vista™ Beta 1 Available to MSDN Subscribers
MSDN subscribers now have access to Windows Vista™. Download Beta 1 and start testing your applications today!

18

onsdag, 24. august 2005, 10:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af SoulExtreame

Citeret

Oprindeligt indlæg af KennethB

Citeret

Citeret

Citeret

Ja det gør jeg heller ikke ud fra han har tænkt over eller vidst. Men synes virkelig BentZin elsker at spille gammelklog over for folk herinde Quote BENTZIN : Tror du gør dig bedst tjent med, at få fjernet det link, karl smart

Hvorfor skriver han sådan nogen direkte provokerende til folk. Hvad er det for noget at tilføje KARL SMART, hvad har det lige med sagen at gøre?
Han ved da måske heller ikke at det han linker til er noget PIRAT software da der jo nok stod noget andet i det dokument han har læst. Som han selv skrev,
JONEX skriver:

Han kan jo ikke vide om det var pirat eller om det var en lovlig BETA, når der står noget andet i filen han har hentet. :pokey:

Undskyld mig mester og andre der ikke forstår.
Men hvis man bare har en lille smule sund fornuft og kan tænke selv, så er det vist soleklart, at den side er lutter plat og svindel og kun handler om , at hive ulovlige ting ned. Helt ærligt, så alt det der med at han ikke vidste - min bare ... :roller: Godt nok er uvidenhed en del af hverdagen - men så meget ????

Og til det med at jeg kalder ham karl smart. Så prøv at læse hvad han skriver i sinde indlæg til andre !!!
Han skriver bl.a."Hvad du mener kan vi jo ikke bruge til så meget =)" Hvordan kan han tillade sig at skrive vi ?
Han skriver også et andet sted: "Hold nu op lille ven."
Det er s.. da IMO en karl smart bemærkning !
Ka' se at linket er blevet fjernet, så helt forkert var min "karl smart" bemærkning vist ikke. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (24.08.2005, 10:47)

19

onsdag, 24. august 2005, 11:13

kan kun støtte Bentzin

man er da ikke den hurtigste harre i skoven hvis man tror det software på den side er lovlig.

At Bentzin så er lidt provo er vel for at drille lidt.

og som sædvanlig virker det :))

20

onsdag, 24. august 2005, 11:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
kan kun støtte Bentzin

man er da ikke den hurtigste harre i skoven hvis man tror det software på den side er lovlig.

At Bentzin så er lidt provo er vel for at drille lidt.

og som sædvanlig virker det :))

Ti Hi - Cool den med haren - den havde jeg ikke hørt før.

Edit: Fandt lige den her forleden - snup den hvis du ka' bruge den. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (24.08.2005, 11:31)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.