Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 23. august 2005, 14:57

Jeg ved ikke om det her spørgsmål passer så godt ind her, men jeg er selvfølgelig optimist og håber på i kan hjælpe mig.

Jeg prøver at få mod_mono til at virke med Apache 2.0.x. Det virkede på 1.3.x, så det burde da være den samme procedure, siden mod_mono er skrævet til begge dele?
Jeg har installeret mono og XSP. Det virker super, XSP kan køre asp.NET scripts helt perfekt. Problemet opstår når jeg prøver at konfigurere mod_monos source code med mit system. Her følger de facts jeg får efter at have fuldført konfigurationen:

Configuration summary for mod_mono

* Installation prefix = /usr
* Apache version = 2.0
* Apache modules directory = /usr/lib/apache2/modules
* apxs = /usr/bin/apxs2
* apr-config = /usr/bin/apr-config
* Verbose logging (debug) = no
* mono prefix = /usr
* Default MonoApplicationsConfigDir = /etc/apache2/mod-mono-applications

Det ser vel umiddelbart fint ud. Men noget må der være galt, siden følgende sker efter jeg har kørt 'make' efterfulgt af 'make install' Her følger outputet:

debian:~/mod_mono-1.0.9# make install
Making install in src
make[1]: Entering directory `/root/mod_mono-1.0.9/src'
/root/mod_mono-1.0.9/install-sh -d "/usr/lib/apache2/modules"
/usr/bin/apxs2 -S LIBEXECDIR="/usr/lib/apache2/modules" -S PREFIX="/usr" -i -n mono mod_mono.la
apxs:Error: no config variable PREFIX
Usage: apxs -g [-S <var>=<val>] -n <modname>
apxs -q [-S <var>=<val>] <query> ...
apxs -c [-S <var>=<val>] [-o <dsofile>] [-D <name>[=<value>]]
[-I <incdir>] [-L <libdir>] [-l <libname>] [-Wc,<flags>]
[-Wl,<flags>] [-p] <files> ...
apxs -i [-S <var>=<val>] [-a] [-A] [-n <modname>] <dsofile> ...
apxs -e [-S <var>=<val>] [-a] [-A] [-n <modname>] <dsofile> ...
make[1]: *** [install] Error 1
make[1]: Leaving directory `/root/mod_mono-1.0.9/src'
make: *** [install-recursive] Error 1

Jah, jeg kan ikke rigtigt komme videre med problemet. Nogle forslag?

Dell D600 Notebook [CPU: 2 GHz, RAM: 1024 MB, GFX: Radeon 9000, HDD: 60 GB]
Tweak.dk Folding Team

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jonex" (23.08.2005, 15:32)

2

torsdag, 25. august 2005, 09:06

Hjælpen blev fundet i mere professionelt regi.
Jeg kan passende smide et link her, så andre interesserede kan have glæde af det: http://www.mail-archive.com/mono-list@li…m/msg15691.html

Dell D600 Notebook [CPU: 2 GHz, RAM: 1024 MB, GFX: Radeon 9000, HDD: 60 GB]
Tweak.dk Folding Team

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.