XP Advanced File Sharing

  • Hm, hvordan giver man en bruger fuld adgang til et par mapper på et drev, men ikke fuld adgang til selve drevet ... og dermed de øvrige mapper på drevet.


    Kan sgu ikke lige få det til at virke som det skal.


    Skal lige siges at hvis jeg giver brugeren fuld kontrol under security for en mappe, så har den bruger adgang ... og kan se filerne i mappen ... men ikke kopiere dem til en anden mappe ... hmm ...


    ... og give fuld adgang til hele drevet er ikke lige en brugbar løsning ...

  • Han skal jo også have adgang til den mappe de skal kopieres til men det går jeg udfra du har givet ham.


    Hvis du giver ham fuld adgang over enkelte mapper inde i dit sikkerheds-faneblad så burde det da virke.
    Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Han skal jo også have adgang til den mappe de skal kopieres til men det går jeg udfra du har givet ham.


    Hvis du giver ham fuld adgang over enkelte mapper inde i dit sikkerheds-faneblad så burde det da virke.
    Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med det.


    Brugeren har fuld adgang til destinationen ... som er desktoppen ...


    og ja også fuld adgang til den mappe der prøves at kopiere fra ... Som er en mappe på D-drevet.


    hm, kan sgu ikke lige se hvor jeg har bommet mig ... :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Ja det lyder godt nok mærkeligt. Kommer der ikke en eller anden fejlmeddelse når han prøver at kopiere?


    Joh, at der ikke er adgang til D-drevet ... som er der hvor filen ligger ... mappen der er adgang til ... og filerne (billeder) kan ses i mappen og åbnes ... men ikke kopieres ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Mystisk. Kan han åbne filerne? Bare med notepad eller noget. Kunne være han ikke har fået read tilladelse men derimod har list. Eller noget. Bare et gæt.


    Fuld tilladelse ... ligesom på dit screenshot


    Ja, brugeren kan åbne filer ... fx. billeder, men ikke kopiere dem ud af mappen til desktop.


    Der kommer den fejl med at brugeren ikke har adgang til det drev som der kopieres fra. På en måde er det jo rigtigt nok da brugeren ikke har adgang til roden af drevet ... men det burde da virke med at brugeren har adgang til mapper inde på drevet uden at skulle have adgang til hele drevet.