Outlook - Spam?

  • Hej


    Jeg har netop skiftet udbyder, (og dermed anden E-Mail osv.), men efter at jeg har skiftet til Cybercity, og jeg benytter deres E-Mail-adresse som er blevet stillet til rådighed, får jeg 10, 20, 30 mærkelige mails hver dag..
    Er det en eller anden indstilling jeg skal ind og pille ved, eller hvad?


    Mvh KnOrr

  • CyberCity har vel et SPAM-filter på deres mail-server som deres kunders emails bliver filtret igennem for at undgå SPAM.


    .. Hvis de ikke har det, så er det sgu for dårligt.


    Jeg ville snakke med udbyderen og finde ud af hvad de gør for at komme SPAM til livs på deres mail-servere.


    Ingen tvivl om at 20-30 SPAM-mails om dagen er alt alt alt alt for meget, men det vigtigste middel mod at få SPAM er omtanke når man bruger sin/sine email/emails.


    SpamFighter er også et godt alternativ til at filtre SPAM fra sin inbox. Den virker dog først når de pågældende emails er landet på computeren hvorefter den filtre dem fra. Det er dog ikke 100% effektivt, men det er der intet SPAM-filter der er.

  • Jeg er meget påpasselig på at give min E-Mail til nogen/noget..
    Men allerede efter 1 dag fik jeg de første 10 mails, hvori der stod hvor lykkelig en mand jeg kunne blive, hvis jeg ellers købte deres rådne produkter (til både det ene og det andet)
    De første mails jeg fik var SPAM, og jeg havde slet ikke givet min mail til noget da jeg fik de 10 første SPAM's

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    nok fordi de bare sender spam ud til [random]@mail.cybercity.dk, og så har de ramt din.


    Enig.


    Knorr, har din nye emailadresse mange eller få tegn foran @? Nogle spammere sætter et kendt domænenavn efter @ og afprøver en mængde tegnkombinationer eller kendte engelske ord inden @. Adresser med få tegn eller et kendt engelsk ord foran @ vil selvfølgelig være nemmest at ramme på den måde.