• Hvilken ordbog skal man investere i? Prisen er underordnet
    Skal bruge den til hovedsageligt engelsk-dansk, dansk-engelsk.
    Der må også gerne være græsk-dansk, dansk-græsk. Men ikke strengt nødvendigt.

  • http://www.ordbogen.com er et fantastisk sted .. Har gratis adgang igennem mit studie ..


    Men ellers har Gyldendal udgivet de røde ordbøger på cd-rom .. De er sindsygt dyre, men er også ret gode ..


    Jeg bruger selv:


    Dansk - Engelsk
    Engelsk - Dansk
    Dansk - Tysk
    Tysk - Dansk
    Økonomisk ordbog: Dansk - Engelsk
    Økonomisk ordbog: Engelsk - Dansk


    Og så Oxford Advanced Genie som er Engelsk - Engelsk ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    ja tag den online version, for de røde ordbøger i cdrom format koster en bondegård ... :boxed:


    Men så skal man vel også kun betale EN gang, og kan opdatere via nettet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar


    Men så skal man vel også kun betale EN gang, og kan opdatere via nettet.


    Nu er der ikke ligefrem voldsomt mange opdateringer til Gyldendals elektroniske ordbøger .. Ikke så vidt jeg ved i hvert fald ..


    Prismæssigt snakker vi ca. 3200 kr. (engangsbeløb) vs. 50 kr. om året .. Så alt efter dit behov, skal du naturligvis vælge hvad du har brug for ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nu er der ikke ligefrem voldsomt mange opdateringer til Gyldendals elektroniske ordbøger .. Ikke så vidt jeg ved i hvert fald ..


    Prismæssigt snakker vi ca. 3200 kr. (engangsbeløb) vs. 50 kr. om året .. Så alt efter dit behov, skal du naturligvis vælge hvad du har brug for ..


    Lige præcis ... Og skulle det endelig være, så køb dem i bogform, så hellere bruge de få ekstra sekunder på at slå op. Kald mig nærig, men 3200 kr. er altså mange penge ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Hvilken ordbog skal man investere i? Prisen er underordnet
    Skal bruge den til hovedsageligt engelsk-dansk, dansk-engelsk.
    Der må også gerne være græsk-dansk, dansk-græsk. Men ikke strengt nødvendigt.


    Kig på QXL - mener jeg det er. Min far har købt ordbøger der til alle børnebørnene ( 5 stk. ) - og har givet max 50 kr. pr. stk. - det er jo så selvfølgelig i bog form.. ;)


    (hører ham lige imorgen om det er QXL)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Kig på QXL - mener jeg det er. Min far har købt ordbøger der til alle børnebørnene ( 5 stk. ) - og har givet max 50 kr. pr. stk. - det er jo så selvfølgelig i bog form.. ;)


    (hører ham lige imorgen om det er QXL)


    Hvis det er brugt så er jeg ikke interesseret, ellers tak:-)

  • Quote

    Hvis det er brugt så er jeg ikke interesseret, ellers tak:-)


    Bevares - hvis du hellere vil give 1000 kr. - for noget du måske kan få brugt til 100 kr. - hvor man måske stort set ikke kan se at det er brugt - så gør da endelig det istedet.. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Bevares - hvis du hellere vil give 1000 kr. - for noget du måske kan få brugt til 100 kr. - hvor man måske stort set ikke kan se at det er brugt - så gør da endelig det istedet.. :roller:


    Ja, hvis man har penge nok så er det vel ok?:-)

  • http://www.oup.com/elt/oald/ - dette er en gratis online version af ALD. Den brugte jeg meget da jeg gik i gym og den er supergod.
    Det er dog ikke en ordbog, men du slår synonymerne op og ud fra dem burde du kunne regne ud hvad ordet betyder.
    Desuden er eng. lærere glade når man kan forklare et ords betydning på engelsk. Dette er den jo skidegod til.
    Og fik jeg vævnt den var gratis!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvis du har så mange penge at du kan smide med dem omkring dig, så køb en bedre computer. :))


    Jeg har ikke brug for en bedre computer:-):-) Så hvorfor skulle jeg det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar


    Jeg har ikke brug for en bedre computer:-):-) Så hvorfor skulle jeg det?


    Sådan siger man vel når man har en strømforsyning af mærket"Hill innovation"!!!