LINUX ide er det muligt? ..come on linux eksperter

  • efter alle de fejl i windows osv, så får man jo at vide: hvorfor bruger du så ikke linux......ja hvorfor gør jeg ikke det:



    jeg har ikke tid til at sætte mig ind i en masse nyt og muligvis avanceret.


    jeg vil ikke bruge tid på at lede efter en masse programmer og drivere fordi de ikke kan køre under linux...


    jeg bruger den mest til gaming.


    så var det jeg tænkte på at hvis linux skal være populært...og det ville jeg da gerne se....(for det lader til folk der kender til det er glade for det.) så ville det kræve at der blev lavet et scannerprogram til windows, der scanner ens comp for at se hvilke windows services, skrivebordsindstillinger, drivere, programmer, mail opsætning osv man bruger og derefter henter relevante drivere osv og giver en linux installation det info, så det kan lave en installation i linux der vil ligne ens windows installation......bare uden sikkerhedshuller og en masse unødvendigt lort....


    ville det være muligt...dvs nem adgang for at installere og bruge for hr og fru jensen samt lille sønnike der bare skal game?????


    og hvis det ville være muligt..er der nogen af jer der har evnerne eller kender nogen som har, så viderebring da ideen..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • installation osv er rimelig simpelt på mange distributioner af Linux meeen - netop gaming er grunden til at jeg ikke kører det på begge maskiner.


    Jeg har tilmeldt mig transgaming (købt deres program) for at jeg skulle kunne køre mine M$ - spil på linux, men det er bestemt ikke lige godt til alle spil.


    Sådan noget som f.eks Counterstrike Source kan jeg ikke få til at køre under linux :(


    Så hvis det er gaming, tror jeg du skal blive på windows ;)

  • æv gad godt fyre sådan noget på de comps jeg samler for folk...både fordi det gør dem billigere men også for alle de frustrationer MS har givet mig gennem årene

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Synes sq der er ret mange fejl på linux...


    Men de fleste folk jeg hører om der kører linux har også super tweaked deres linux maskiner så de kun kører efter det hardware osv...


    Kunne forestille mig at når man opgraderede gav det bøvl...


    Men jeg foretrækker sq windows frem for linux any day...


    Du burde prøve linux da... Det er jo trods alt gratis... Og info kan du finde på http://www.google.dk/linux

  • har skrevet grundene til jeg ikke gider bøvle med det....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    har skrevet grundene til jeg ikke gider bøvle med det....


    Mente bare at prøve det... Ikke at du behøver sætte det op som en hverdags PC... Hvis du havde en ekstra PC eller en ekstra harddisk eller bare lavede en partition på hin HDD så kunne du installere det og tage et kig...


    Men det må du jo selv om ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Du burde prøve linux da... Det er jo trods alt gratis... Og info kan du finde på http://www.google.dk/linux


    Linux er kun gratis hvis din tid er værdiløs.


    Ja der er da også problemer ved at køre linux. Lige i øjeblikket har jeg store problemer med at overtale min om at mit wifi kort faktisk er wifi.


    Som Aeriel siger så skal du nok ikke køre linux hvis du vil spille en masse spil. Det er få spil der bliver udviklet til at køre i linux og 3. parts software og windows emulatorer er sjældent godt. Men som server software er det helt super.