Mangler software til min bærbar :(

  • Jeg har lige været ude og købe en IBM Thinkpad R51(brugt). Mit problem er bare at jeg ikke fik nogen CDROM med, med div sofware på. f.eks drivers, xp osv osv..



    Nogen der ligger inde med sådan en cdrom? Mener den også hedder Recovery cd eller sådan noget lign!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dexa
    Jeg har lige været ude og købe en IBM Thinkpad R51(brugt). Mit problem er bare at jeg ikke fik nogen CDROM med, med div sofware på. f.eks drivers, xp osv osv..



    Nogen der ligger inde med sådan en cdrom? Mener den også hedder Recovery cd eller sådan noget lign!!!


    IBM har lavet denne utility, som du kan downloade og installere på en frisk XP. Den checker din IBM's hardware og downloader de seneste drivere. Derefter kan man bruge den til at holde driverne opdaterede til seneste version.


    Jeg har lige gjort det på en R50p, og det virkede fint. Det ser heller ikke ud til, at programmet piller så meget ved operativsystemet, som f.eks. meget af HP/Compaq's software har haft en tendens til.


    XP kan jeg ikke lige hjælpe med. Men hvis der sidder en licensmærkat på din maskine, er det vel bare et spørgsmål om at skaffe en XP CD. Det skulle ikke undre mig, om du kunne få den gratis hos MS, incl. SP2.


  • Det hjalp :D Takker mange gange :clap: