Sprit ny pc crasher i spil efter ½ time

  • Ja, det er mildesttalt ski**-træls når sådan en computer bare genstarter sporadisk i spil. Men der er vel ikke rigtigt andet for end at starte en fejlsøgning. Der bliver nævnt varme, en anden ting kunne være RAM, sågar RAM-instillinger. Et flaky bundkort/grafikkort kunne det også være. Men udfra den info du giver lyder det mig mest logisk hvis det er enten RAM eller varme.


    EDIT:
    Du kunne jo prøve at hente Memtest86 , brænde ud og teste om det evt. er RAM den er galt med. (Husk at lade den rende længe)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Når en PC hopper ud af et spil, er det meget tit, som en anden også nævner.. Ramfejl - test med memtest86, hvis den finder fejl, kan du næsten være sikker på at det er derfor! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    mentest brændte min 1gb ddr stang af! bruger aldrig det lort mere... ja ved den virkede men skulle have testet den anden der sad i! så fuckede den lige den 1gb op


    Det har højest sansynligt været en defekt i stangen.
    Hvis din harddisk står af under defragmentering eller fitness test, er det jo heller ikke programmets skyld. Det er fejl i hardwaren.


  • Fønix sux , en P4 skal sgu ikke blive 70 grader og er slet ikke ok.
    Og heller ikke for en AMD.
    SÅ er den over 50 grader er der noget galt evt underdim køler eller ikke nok udluftning af kabinett.
    Men hopper den ud af spil er det måske ram.
    Lukker den ned/genstarter er det sikkert varme.
    Der kan dog være flere andre ting , men som nævnt prøv dig frem , tjek først varme i bios , skal max ligge omkring 40-45 grader i bios.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    mentest brændte min 1gb ddr stang af! bruger aldrig det lort mere... ja ved den virkede men skulle have testet den anden der sad i! så fuckede den lige den 1gb op


    Haha.. Det er sgu da ikke memtests skyld at det er nogle tarvelige ram du har købt?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    kan ikke huske hva for nogle det var men det kørte fint... indtil jeg fik memtest af en.. så bootede jeg lige op på den.. BOOOM så meldte lortet fejl over det hele:S altså efter at den havde kørt i 10 min


    Memtest86 gør jo netop det at den stresser dine RAM, så det er klart at hvis de på noget tidspunkt skal brænde af, er det da under belastning.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m