• Spørgsmål om FireFox ...


    - Hvorfor åbner FF et nyt vindue ved klik på links (externe) frem for en ny tab ?


    - Hvorfor har FF ikke en indstilling der gør at man kan vælge om den skal gemme de sider man har åbne når man lukker browseren ?


    - Hvorfor fatter FF ikke at CTRL + N skal åbne en ny tab og ikke et nyt vindue ?


    - Hvorfor fatter FF ikke at den skal åbne en ny tab ved klik på et bookmark frem for et nyt vindue ?


    - Hvorfor åbner FF et nyt vindue og ikke en ny tab ved klik på links (interne) imens man holder SHIFT inde ?


    EDIT ... og ja den åbner fandme også et nyt vindue når jeg klikker på "View Full-Size Image" ... og ikke en ny tab ... :boxed:

  • Bruger Ctrl + T for at åbne tabs og så Ctrl + F4 for at lukke tabben.


    Men der er jo en tabbrowser extension til FF som gør at du kan tweake tabs så de passer lige som man ønsker det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Bruger Ctrl + T for at åbne tabs og så Ctrl + F4 for at lukke tabben.


    Men der er jo en tabbrowser extension til FF som gør at du kan tweake tabs så de passer lige som man ønsker det ;)


    Hm, skal de nu også lave om på genvejene ... Fandes også ... Er jo vant til CTRL + N (new)


    Det er ikke fordi jeg er FireFox-bruger som du nok har gættet, men sidder og stener lidt ... Bruger egentlig kun FF til at se om den kan vise tingene ordenligt.... Psykisk pres fra visse andre brugere .... :))


    Skal FF nu have en extension for at kunne finde ud af det med tabs ordenligt ? ... Skummelt ... :boxed:


  • :))


    1 - Kan du også ændre hvis du installerer en extension der hedder "Tabbrowser preferences"


    2 - Mener også der er en extension der gør dette muligt. Prøver lige at finde den ;) Her er den! Ser ud til der er en nyere og bedre version. Clicky


    3 - CTRL + T ;)


    4 - Huha den var værrere. Hm hvis du ser 1. igen, så tror jeg at du kan indstille det i den extension


    5 + 6 - Hm prøv at holde CTRL nede istedet for


    Firefox extensions


  • 2. Ville være meget glad hvis du kunne finde den.


    3. Grill, hent keyconfig extension, den kan fixe alt for dig. Har også selv skiftet "tilbage" til ctrl+n.


    Alt det med hvad der åbner i bookmarks osv. kan det der hedder tabbrowser extension og ikke tabbrowser preferences fixe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    3. Grill, hent keyconfig extension, den kan fixe alt for dig. Har også selv skiftet "tilbage" til ctrl+n.


    Alt det med hvad der åbner i bookmarks osv. kan det der hedder tabbrowser extension og ikke tabbrowser preferences fixe.


    ... Dem kan jeg sgu ikke finde ... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Det er fandme pinligt...


    hehe ... :))


    Sådan er det jo en gang imellem ... Sker jo for os alle.


    Sidder lige og kæmper lidt med den extension så den åbner alle Tweak Forumets interne links i samme tab ... men externe links i en ny tab ... Det gider den ikke helt indtil videre ... Som det er nu så åbner den tråde i samme tab... som den skal .... men hvis jeg går ind på "Software", så åbner den en ny tab... som den ikke skal ....


    externe links åbner den i en ny tab ... som den skal.


    Hm, Avant er sgu nemmere at have med at gøre. Den gør som den skal uden at der skal indstilles en fandens masse ... :))

  • Præcis, men her kan man så også, når det virker, få det til at køre rigtigt lækkert. Men ja, har også problemer med at gennemskue hvad der er hvad. Lige nu har jeg bare taget en preset og så lever jeg med den for nu.

  • Som det er for mig lige nu:


    Hvis jeg er på forsiden og vælger f.eks. software forummet, så åbner den i samme tab, hvor den ellers normalt har åbnet i et nyt. Ved du hvordan jeg ændrer det?


    Derudover har jeg fået nogen farver på tabsne, så de er orange, grønne osv. når de loader.. grimt, og kan ærlig talt ikke se hvor man ændrer det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Wee endnu en avantbruger der er omvendt fra the dark side ;) :))


    Nej nej ... snakkede bare om at jeg havde fået FireFox´s tabs til at virke som de skal ... Som det virker i Avant uden en fandens masse indstillinger ... ;)