Free Antivirus

  • Hej


    Mit Free-Avast er udløbet efter 3 måneder. Da det pt. er lavvande i pengetanken vil jeg høre om I kender til andre gratis antivirus programmer? Hvad bruger I?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Yes, jeg har lige fået det anbefalet af "Rasmus" men kan ikke opdatere det - stopper ved 14% og mister serverforb. Anyway så prøver jeg opdatering igen later on...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Yes, jeg har lige fået det anbefalet af "Rasmus" men kan ikke opdatere det - stopper ved 14% og mister serverforb. Anyway så prøver jeg opdatering igen later on...


    Okay jeg downloadede også traileren til en ven, virkede fint :D og en rigtigt sejt program.

  • Hmm jeg kan sq stadig ikke opdatere :boxed: Nå, prøver igen senere.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Yup... dog er den kommet en del længere, ca 45% men så ryger forbindelsen til serveren igen... Anyway så blver den vel klar engang... Bare mærkeligt at du ikke har problemer - vi er nok ikke blevet sat på samme update server...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nice, så ryger Avast ind igen - det her er godt den værste gang .... Mærkeligt at det ikke vil køre ordentligt i mit system når I andre er så glade for det... Anyway så var jeg også utrolig glad for Avast...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • mit forslag er at du bare lige bruger et par hundrede kr. på at gå ud at købe norten eller hvad du nu vil have....fordi at det der free noget der det er altså ikk det bedste.... :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af niller
    mit forslag er at du bare lige bruger et par hundrede kr. på at gå ud at købe norten eller hvad du nu vil have....fordi at det der free noget der det er altså ikk det bedste.... :T


    Er det noget du siger fordi du faktisk kan bevise det, eller siger du det bare for at være smart!? Jeg kan nemlig fortælle dig at jeg har kørt med avast i snart 1½ år nu, og jeg har ikke haft en eneste virus, at jeg så heller ikke har haft spyware efter skiftet til firefox er en anden sag :P Anyways, IMO drejer det, ikke at få virus på sin computer, i virkeligheden sig mere om at brugeren tænker sig om når den surfer rundt osv. Netop derfor er et gratis av-program som sendt fra himlen til folk som tænker sig om når de surfer. ( Undskyld hvis jeg træder nogle over tæerne ved at sige det, det er ikke min mening at genere "uerfarne" pc-brugere hvis nogle opfatter det sådan )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Er det noget du siger fordi du faktisk kan bevise det, eller siger du det bare for at være smart!? Jeg kan nemlig fortælle dig at jeg har kørt med avast i snart 1½ år nu, og jeg har ikke haft en eneste virus, at jeg så heller ikke har haft spyware efter skiftet til firefox er en anden sag :P Anyways, IMO drejer det, ikke at få virus på sin computer, i virkeligheden sig mere om at brugeren tænker sig om når den surfer rundt osv. Netop derfor er et gratis av-program som sendt fra himlen til folk som tænker sig om når de surfer. ( Undskyld hvis jeg træder nogle over tæerne ved at sige det, det er ikke min mening at genere "uerfarne" pc-brugere hvis nogle opfatter det sådan )


    http://www.Virus.gr har lavet flere omfattede teste på det område. Den sidste store test er fra April 2005 med 91.202 forskellige vira.


    Avast fangede ~ 76.642 (79,65%) ud af de 91.202... og missede så ~18.559.


    Det er da flot nok du kan udtale dig om at du ved at du ikke har haft virus på din PC for det er nu langt fra alle vira som kommer op med et dødningehovede på skærmen og griner ... :))


    Men så længe du er tilfreds, så er det jo fint nok.


    Personligt så syntes jeg at Avast er for ringe ... Men blandt gratis-AV´erne så er det jo nok det bedste. Ikke at det siger specielt meget da der findes nogle virkelige dårlige gratis AV´ere rundt omkring.


    Der er IMO ingen tvivl om at man får noget for sine penge hvis man køber en samling løsning med hensyn til AntiVirus/FireWall/Anti-Spyware/Malware osv.

  • da jeg pt køre winxp x64
    er det lidt begrænset hvilke anti viros programmer der
    virker
    Avast er et af dem


    norton komme aldrig på min maskine igen




    nogle der ved hvor god AVG antivirus er ?
    det kørte jeg med på min win xp 32


  • Jeg vil hellere bruge Norton end AVG .. Har bestemt ikke gode erfaringer med AVG .. Har haft det installeret på et par computere for folk, uden tilfredsstillende resultat ..


    Under mit ophold i USA blev programmet døbt til Advanced Virus Getter .. :P


  • Ifl. det link som Grill henviser til så fandt AVG vers. 7.0.308 - kun 54.07% af de 91202 virus testen brugte. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Norton sux. Du køber pakken også skal du købe 500 Pakker mere for at få den rigtige beskyttelse. FLOT! :D


    Sikke noget vrøvl - Jeg købte min Norton Internet Security pakke for 399 kr. og så har jeg alt hvad der behøves. Skal så bare betale en fornyelse af abonn., når der er gået et år !