Adobe Bridge

  • Kender ikke lige Adobe Brigde..


    Men bruger selv en gammel ACDSee 3.1 som fulgte med en scanner til sådan noget..


    Der er batch convert.. Hvor man bare markerer alle de billeder, og så kan man så konvatere dem nemt og hurgtigt.. Og self. fra 0-100% i kvalitet og alt det der.

  • 5 er jo ikke den højeste kvalitet prøv at smide den på 12. Hvis du saver almindeligt i PS og gemmer med kval. 5 så bliver kvaliteten jo heller ikke god.


    Syntes ikke jeg har problemer men har godt nok kun lige testet på et billede nu har ikke prøvet ellers.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Nu vil jeg ikke blande mig alt for meget, men hvorfor bruge Jpeg til billeder der skal fylde lidt? Det er netop det man ikke skal bruge jpeg til.
    Men dit problem har intet med en bug at gøre. Det er måden Jpeg filen gemt på herunder farvedybde, skarphed samt "layers"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Nu vil jeg ikke blande mig alt for meget, men hvorfor bruge Jpeg til billeder der skal fylde lidt? Det er netop det man ikke skal bruge jpeg til.
    Men dit problem har intet med en bug at gøre. Det er måden Jpeg filen gemt på herunder farvedybde, skarphed samt "layers"


    Det er wallpapers til mobiltelefon.

  • Hvis du har Photoshop(7.0, CS, CS 2) liggende inde opretter du bare en action hvor du inkluderer det du skulle bruge (imagesize, size, quality, save as osv) og kører den som batch.


    Hvis du har Elements 2.0 eller 3.0 ligger funktionen med garanti derinde allerede så her skal du bare køre batchen uden at definere en action først.


    Og selvfølgelig kan de gemme i samme kvalitet.

  • Ja egentlig eneste alternativ er gif og det er der sgu ikke mange farver i.


    Desuden indeholder jpeg billeder ikke layers.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Lol, hvad vil du ellers bruge?



    Ja det var da egentlig meget skægt?
    Nu kender jeg ikke vedkommendes mobil, men kunne gif ikke gå an?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Ja egentlig eneste alternativ er gif og det er der sgu ikke mange farver i.


    Desuden indeholder jpeg billeder ikke layers.



    Layers var måske et forkert udtryk, men tillad mig at omformulere det til bit dybde. Layers kan med lidt god vilje uddrages heraf. Sådan som photoshop ser det skulle jeg mene det er en meget venlig forklaring.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Nu kender jeg ikke vedkommendes mobil, men kunne gif ikke gå an?


    Joh, men "sjovt" nok så understøtter Coppermine som jeg bruger på min HP ikke GIF ... :crazyeyes:


    Så kører alt i JPG ... Det er vel også nemt at holde sig til et format .... Må jeg jo bilde mig selv ind når GIF ikke er understøttet ... :)) ...


    TIFF er udelukket til dette formål af åbenlyse årsager ... Det samme med BMP ... og så begynder man jo at løbe lidt tør hvis det er noget der skal understøttes all-around ...


    Ved ikke engang om PNG understøttes af mobiltelefoner der er lavet i "nyere" tid ... Har ikke prøvet det, men kan ikke se nogen fordel i det format når de skal bruges til mobiltelefoner.


    Lige i dette tilfælde er det en SonyEricsson K750i det drejer sig om ... Wallpapers i 176x220 pixels ... men det er få wallpapers jeg har til den. De fleste er 128x128 pixels ... til min Nokia 6230 .... men igen holder jeg mig til JPG af praktiske årsager...

  • Photoshop arbejder jo netop med lag og de lag indeholder forskellige information som kan befandels flyttes på osv osv :)


    Filer som understøtter lag fylder en del mere netop pga. lag understøttelse. Det gælder f.eks. "psd" PS eget format samt "TIFF" som faktisk også kan indeholde lag.


    Bruger altid tiff eller psd til mine orginal billeder da det kan indeholde lag og ligge i 16bit farver hvor jpg kun kan ligge i 8bit.


    Eneste ulempe er den meget store fil størrelse :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy