Database Program

  • Jeg søger overstående, en simpel udgave af slagsen. En gratis udgave er foretrukket, men skriv alligevel hvis i kender andre. Så må jeg jo lige se tiden an.


    Det skal bruges til at holde styr på gamle videobånd, cd-skiver osv.


    Der skal være mulighed for at have forskellige kategorier, så videobånd og cder ikke er i samme rubrik. Desuden skal der også være en boks, hvor man evt. kan skrive lidt information til hver ting i database. Det vil desuden også være rart, hvis programmet kan udskrive listen til en hjemmeside. Dette er dog ikke nødvendigt.


    Jeg forestiller mig et design ala dette:


    Musik


    --- CD 1
    --- CD 2


    Bånd


    --- Bånd 1
    --- Bånd 2


    Og så med den omtalte boks på højre side, som kan indeholde trackliste osv.


    Jeg har prøvet at fjolle rundt på Google efter database programmer, men jeg ender altid med sådan noget MySQL halløj.


    På forhånd tak.

  • mysql er nok det bedste du kan få til opgaven.. og det er heller ikke så utroligt svært at bruge.. men det kræver nok at du har / skaffer et webhotel med en mysql database.. ellers er access som ligger i MS office nok det du skal bruge.. der laver du bare en fil som ikke skal online.. jeg anbefaler du finder et online kursus i access og gennemføre det først.. efter det er det ikke så svært.. GL med det :D


    håber du har fået noget ud af det...


    //CCC

  • Jeg kan desværre ikke lige prale af at kunne PHP.


    Men det var da utroligt, at der ikke findes et program som kan bruges til formålet, uden at man selv skal til at programmere alt muligt.


    Findes der ikke et gratis alternativ til Microsoft Access? Måske i OpenOffice?

  • access er sådan set rimelig simpelt hvis du bare vil bruge din database i access.
    Openoffice var da et godt bud. Har godt nok aldrig selv brugt det men den har da en database komponent.