Forskellige cellspacing i henholdsvis: bottom, top, right og left?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner


    :boxed:


    Tror du skal forklare dig lidt bedere der ?


    Er ikke så meget inde i CSS, da det ikke er mig der er designeren i firmaet, men ved da at han aldrig kunne finde på at lave tables. Lige så snart han ser tables begynder han at lave det om til div-tags. Der er utrolig mange muligheder i CSS ang. placering, så du skal måske tage en kigger på det?

  • http://www.html.dk


    Det du gør er at putte en Margin på den ønskede celle..


    Eksempelvis


    .margin {
    margin-top: 100px;
    margin-right: 40px;
    margin-bottom: 10px;
    margin-left: 70px;
    }


    Derefter gør du sådan


    <table>
    <tr>
    <td class="margin"></td>
    </tr>
    </table>



    vha. class="margin" henviser du til det stykke CSS som hedder "margin" og den henter så de options du har sat.


    Men dog for at den overhovedet kan finde CSS skal du henvise til en CSS fil på hjemmesiden.


    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">


    Dette stykke placeres oppe i headeren ..


    Men alt dette kan du faktisk læse HER


  • Præcist ;-). Men table bør ungås helt.

  • tables bør undgås helt det kommer an på hvad man laver det er primært pga. søgemaskine opdatering at man undgår tables.


    Hvor mange tables tror du der er på tweak :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy



  • Hehe tak, for det uddybede svar ;)
    Var nu ikke nødvendigt, har åbenbart bare glemt at jeg havde læst det :O


    simonwh, som du selv siger, du koder ikke.. Derfor kan du jo ikke engang komme med nogle ordentlige argumenter til påstande


    :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    simonwh, som du selv siger, du koder ikke.. Derfor kan du jo ikke engang komme med nogle ordentlige argumenter til påstande


    :)


    Jeg arbejder tæt sammen med designeren der koder CSS, og jeg ved at der altid er en vej udenom med css. Som macimuz nævner kan du bruge margin-top osv. til at bestemme et specielt områdes margins. Det, kombineret med div tag eller classes giver meget bedre resultat. Der kan selvfølgelig også bruge padding-top osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af simonwh


    Jeg arbejder tæt sammen med designeren der koder CSS, og jeg ved at der altid er en vej udenom med css. Som macimuz nævner kan du bruge margin-top osv. til at bestemme et specielt områdes margins. Det, kombineret med div tag eller classes giver meget bedre resultat. Der kan selvfølgelig også bruge padding-top osv.


    Øhm, det macimuz siger, er jo også tables dude ;)