Battlefield 2 kan ikke lide ATi?

  • Hej igen,


    De problemer vælter bare ned over mig syntes jeg :O
    Denne gang gælder det BF-2


    Har lige været i byen og langet 279,95 over disken for spillet i Bog og Idé, glædede mig meget til at komme hjem og spille det.


    Har været lidt skeptisk da Demo'en ikke kørte optimalt med de ATi drivers jeg havde, prøvet 5.6 - 5.5 - 5.4 - 5.1 Drivers og 4.9 ( Omega virkede lang tid inden der kom noget blåt texture fejl )


    Jeg ved med sikkerhed det ikke er GPU'en eller overhedning, det er selve drivers ( Der står selv i Demo readme and ATi har nogle stor problemer med de seneste drivers ) Men jeg troede ikke de gjaldt så mange af dem! Nu installerede jeg retail og køre på nuværende tidspunkt med 5.6 drivers ( non-CCC ) og spillet crashede, sort skærm og loop-lyd! Fik hurtigt checket min CPU/GPU temp som ikke var over 40, har også læst om mange ATi ejer ( X800 - X850 XT Pe/non-Pe ) some har samme problem.


    Nu sidder jeg kraftigt og overvejer at bytte spillet til noget andet hvis jeg ikke finder en løsning! Er der en løsning på dette problem eller skal jeg vente en halv måned på at ATi tager sig sammen for at udgive deres rettelse ( Som de har sagt )

  • Jeg har ingen problemer med 5.6 driveren. Jeg kender mange som også bruge 5.6 - ingen problemer.


    Tror ikke det er et driver problem du har...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Hvilket kort har du? Ka være flere folk ka hjælpe dig, hvis de ved hva kort du har ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • har fejl med at mit hakker og laver grafik fejl har dog nvidia kort

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Tja, man skal aldrig sige aldrig. Nu har jeg sat og spillet i ca. 1 time. Pludselig blev objekter sorte! Det blev ved sådan - indtil jeg restartede spillet. Patch tak!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Søndergård
    Tja, man skal aldrig sige aldrig. Nu har jeg sat og spillet i ca. 1 time. Pludselig blev objekter sorte! Det blev ved sådan - indtil jeg restartede spillet. Patch tak!


    underligt det gjore midt også men efter en Restart skete det ik mere :)


    måske til jer andre så prøv forskellige opløsninger og detaiels

  • Tja, nu fik jeg også lige en Blue screen. Efterfølgende søgte jeg lidt på nettet, og det viser sig at der er mange der har Blue screen of death problemet (m. X850XT(PE)), og eller bare generalt ufattelig mange bugs!


    Fandme for dårligt!


    NB: Prøver at gå tilbage til 5.1 driveren. Jeg skal nok aflægge Rapport...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sethos
    I told you so :razz:


    Det med sorte er også sket for mig, men ATi udgiver jo nye drivers hver måned mellem d. 14 og 30/31 så der er snart et par nye på banen :clap:



    Synes ikke der er noget at :clap: af! ;(


    De har bare at rette det! Nu har man lige tid til at game, og så er det bare all buggy´n shit! X(


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Syntes bare det er til grin at denne "bug" var med i Demoen at spillet ikke virkede optimalt på ATI's high-end kort og at de stadig ikke har rettet den i retail ... Men prøv Omega drivers, de virkede for mig i Demoen i et par dage uden fejl.
    Er bare for doven til at selv installere dem hvis ATi selv udgiver nogle nye

  • Tja, det havde jeg også "gættet" på i en tidligere tråd. Jeg skrev at de fejl der var i demoen sikkert også ville være i final pga. udgivelsen lagde lige op af udgivelsen af final. De kunne på ingen måde nå at rette problemerne, da DVDérne sikkert allerede var i masseproduktion... Ja, jeg venter sq også på patch eller ny driver - de har sikkert stress hos både ATI og EA games da der jo er MANGE problemer!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Lige et spørgsmål, turde ikke at lave endnu et indlæg i frygt for at få smæk :))



    Hvordan i al verden fjerner jeg ham morfar?


    De tooltips, hver gang jeg starter et spil skal jeg høre på hans uendelige ævl!


    "TEH WAJT DOTS ON TEH MAP R SPAWN POINTS ..."


    :boxed:


    Syntes ikke jeg kan se nogen stedet man kan fjerne ham.




    Edit: Hvad med alle de flag du kan se på skærmen, en mulighed for at fjerne dem?

  • Jeg har også ATI X850XT. Jeg har haft problemer med "sorte" textures, men kun på dele af nogle af banerne. Derudover er jeg blevet "smidt ud" af spillet nogle gange.


    Jeg har dog spillet en del timer uden problemer - lige indtil hele computeren crashede og rebootede. Da den vågnede igen var der en meddelelse fra MS om at ATI var problemet "contact vendor" og alt det crap.


    Når jeg prøver at spille BF2 nu virker alt fint indtil jeg joiner en server. Så dør både mus og tastatur. Har prøvet at reinstallere spillet, men det hjælper ikke.


    Jeg er rigtig negativ. Er der andre der har prøvet det samme?