Antivirus er en sikkerhedsrisiko

  • Analysevirksomheden Yankee Group mener, at antivirusprogrammer bliver den næste store sikkerhedsrisiko, da Windows efterhånden er ved at være bedre pansret end sikkerhedsprogrammerne.


    Af : J.O.S. SvendsenIDG News Service,
    Paradoksalt nok er sikkerhedsprogrammer som for eksempel antivirus ved at være en større sikkerhedsrisiko end Windows, skriver analyseinstituttet Yankee Group i en rapport.


    I en 15 måneders periode med slut 31. marts var der i alt 77 rapporter om sikkerhedshuller i sikkerhedsprogrammer.


    Og væksten af rapporter om sikkerhedshuller er større for sikkerhedsprodukter fra eksempelvis Symantec, F-Secure og CheckPoint, end den er for Windows.


    Yankee Group mener, at der vil være dobbelt så mange rapporter af denne type i 2005.


    Men samtidigt er der et fald i antallet af opdagede sikkerhedshuller i Windows.


    Derfor forudser Yankee Group, at hackerne i stigende grad vil rette skytset mod sikkerhedsprogrammer for på denne måde at infiltrere uskyldige computer.


    - http://www.computerworld.dk/si…ode=2&AutoArticleID=23322


    ... Funnt shit ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ganda
    Window$ og sikkerhed i sammen setning.. det er da helt nye takter.


    Ja - det er jo noget spøjs, når der jo er en del, der siger/påstår - at Windows er hullet som en si. Ska' nok la' vær med at nævne hvad der for nogle folk der gør det. ;)

  • Der er nu noget rigtigt i det..


    For en uge siden, havde jeg installeret min mors com med diverse programmer, drivere mm. Jeg lagde også MS antispyware ind. Computeren blev kun brugt på rene hjemmesider, men efter en uges tid, var den begyndt at opføre sig mærkeligt (sløvet ned). Der var jo nok lidt spyware eller adware, tænkte jeg, så jeg scannede en gang med MS antispyware. Dog startede scanningen aldrig, for programmet var blevet halvt ødelagt af noget spyware. Der var ikke sket noget med nogle af de andre programmer, så et sikkerhedshul var der da der. Det skal siges, at der også var installeret adaware samt spybot på maskinen, hvor beskyttelsen i spybot var sat til, men det kom allgevel ind.