Bedste - Gratis dvd afspilnings program

  • Hey som overskriften siger... søger et gratis program som er godt til at afspille dvd film... altså smider dvd'en i dvd drevet og så skal det bare køre :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SimonSKAT
    Hey som overskriften siger... søger et gratis program som er godt til at afspille dvd film... altså smider dvd'en i dvd drevet og så skal det bare køre :P


    K-lite codec pack, sørg for at vælge Mpeg2 codecet (DVD codec)

  • Det lyder ikke som om kvalitet er noget du vægter særligt højt, men her er et par løsninger.


    Den skrabede:
    VLC
    eller Media Player Classic


    Den gode:
    Media Player Classic + DScaler Mpeg2-Decoder


    Den rigtigt gode:
    Media Player Classic + DScaler Mpeg2-Decoder + FFDShow

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    K-lite codec pack, sørg for at vælge Mpeg2 codecet (DVD codec)


    Nej nej nej! :crazyeyes:


    Ikke nogen codec-packs. De Ødelækker mere end de gavner!
    Installer de codec du skal bruge - efterhånden som du skal bruge dem og så nix mer'. :D


  • tak for det gode svar... nej kvalitet er ikke det jeg vægter højest, det skal bare være en hurtig løsning fordi jeg skal køre i tog i morgen til kbh så er det fint nok at kunne se lidt film...


  • Hvad er der galt med VLC? Synes det er genialt man ikke skal installere alle de irriterende codecs ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SimonSKAT
    tak for det gode svar... nej kvalitet er ikke det jeg vægter højest, det skal bare være en hurtig løsning fordi jeg skal køre i tog i morgen til kbh så er det fint nok at kunne se lidt film...


    Hm .. Windows Media Player ... hurtigere bliver det vist ikke ? ... Den ligger vel på computeren ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm .. Windows Media Player ... hurtigere bliver det vist ikke ? ... Den ligger vel på computeren ...


    Ja, men så vidt jeg husker understøtter det ikke DVD-afspilning uden eksterne Mpeg-decodere - det gør Media Player Classic og VLC.


  • Hvordan er forskellen i DVD film fra K-lites dvd codec til den rigtige gode(Media Player Classic + DScaler Mpeg2-Decoder + FFDShow)?