Super Audio CD ? hvordan ?

  • sidder med mit nye anlæg ( endelig kom det ) :)


    og vil derfor gerne afprøve super audio cd... nogle som kan fortælle mig hvordan jeg brænder det og hvor jeg muligvis kan hente Test numre til det?

  • Super Audio er en Cd som man kan købe i butikkerne, tror ikke at du kan finde et testnummer, men er ikke helt sikker.
    Ellers kan du jo låne en på biblioteket.


    Der er vist også noget med at de er ret svære at brænde pga god kopi beskyttelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow
    Super Audio er en Cd som man kan købe i butikkerne, tror ikke at du kan finde et testnummer, men er ikke helt sikker.
    Ellers kan du jo låne en på biblioteket.


    Der er vist også noget med at de er ret svære at brænde pga god kopi beskyttelse.


    fedt.... nogle gode plader man skulle prøve?

  • Tja, afhænger af hvilken musik smag man har.
    Men kan da nævne Alice Keys, Pink floyd, Beyoncé,
    Destiny's Child, et lille udpluk af dem jeg har lånt.


    Hvilket anlæg har du egentlig??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow
    Tja, afhænger af hvilken musik smag man har.
    Men kan da nævne Alice Keys, Pink floyd, Beyoncé,
    Destiny's Child, et lille udpluk af dem jeg har lånt.


    Hvilket anlæg har du egentlig??


    Dav-sc8 :) mine forældre ville ikke have ngoet der fyldte mere :D vi fik det også til 4800 kr.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Hvad er der egentlig godt ved Super audio cd? gider ikke at google... :dance:


    SACD er en konkurrent til DVD-Audio og findes på et DVD-lignende-medie, ikke CD som navnet ellers antyder.


    SACD er samplet i 24 bit/ 96kHz eller 192 kHz mod 16 bit/ 44,1 kHz for almindelige CD'er.


    Det kræver en DVD-afspiller, der understøtter SACD for at kunne afspille dem.



  • Aha... ok tak tak...