lav en 250 gb hdd til 520 gb :-)

  • hey


    min hdd gik lige ned, så jeg har mistet alle mine ting, bl.a. et link til en hjemmeside hvor man kunne se hvordan man fik skjulte sektore frem på sin hdd, en 250 gb hdd kunne man fx lave til ca 520gb , og en 80 gb til ca. 200 gb , så jeg ville lige høre om nogen kunne forklare mig hvordan jeg gør, eller smide linket hvis en har det :) . for ville virkelig gerne ha det igen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    ... Var der ikke også noget med at man kunne lave sit Radeon 9600 om til et GeForce 7800 ?... ;) .... Eller DDR-RAM om til DDR-III-RAM ... :))


    Jeg lavede min mercer om fra en 2,0 8v til en 2,5 16v :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    ... Var der ikke også noget med at man kunne lave sit Radeon 9600 om til et GeForce 7800 ?... ;) .... Eller DDR-RAM om til DDR-III-RAM ... :))


    Jo da..
    Jeg har også lige overclocket min 19" skærm til en 24"..


    Det er altså bare nice.. :)


    Hvis det var så nemt at lave en 250 GB harddisk om til en 500+ GB harddisk.. Tror du så ikke bare producenterne lavede den som en 500+?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wacked
    hey


    min hdd gik lige ned, så jeg har mistet alle mine ting, bl.a. et link til en hjemmeside hvor man kunne se hvordan man fik skjulte sektore frem på sin hdd, en 250 gb hdd kunne man fx lave til ca 520gb , og en 80 gb til ca. 200 gb , så jeg ville lige høre om nogen kunne forklare mig hvordan jeg gør, eller smide linket hvis en har det :) . for ville virkelig gerne ha det igen :)


    Kan du få den til at dukke op i en anden maskine, for så kan du prøve at redde dine data den vej ..


    Og hvordan havde du lige regnet med du ville kunne redde data ved at "gøre" harddisken større?


  • Nice skærm ellers. Clockede min MX500 til en MX1000 i går. Den kører som en drøm ;)


    Men tilbage til topic: Jeg tror ikke, at det er muligt. Ked af at skuffe dig, mate :))

  • Jeg kan godt huske at jeg læste noget om en gut som rodede med Norton Ghost et-eller-andet, og han nossede tilsyneladende i det, og ud af det sprang der nogle gemte sektorerer fra harddisken.


    Om det er sandt ved jeg ikke, men jeg er sikker på at jeg har læst om det, dog tror jeg ikke at det var cirka dobbelt størrelse man kunne få ud af det.


    I værste tilfælde kan du jo prøve det her:
    http://www.palmtoppaper.com/ptphtml/16/pt160038.htm


    Det bruger min far på sin gamle 25mhz blærbar, og det gi'r skam dobbelt plads, på bekostning af lidt ydelse.

  • heh, jeg har engang double spaced en harddisk i dos!!.. det virkede da også fint nok!!!.. tog bare en helvedes tid... :p

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

  • Hehe tror folk er enige om at det ville være dumt a prøve :P hehe


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Kan du få den til at dukke op i en anden maskine, for så kan du prøve at redde dine data den vej ..


    Og hvordan havde du lige regnet med du ville kunne redde data ved at "gøre" harddisken større?


    Ville jeg heller ikke, men har bare ikke haft mulighed for det i så lang tid, da jeg har haft alt på den disk = ikke blevet formateret i 2 år, og nu da den så sku formateres alligevel ville jeg da lige prøve det der :D meeeeen sku jeg vidst ikke alligevel hehe :)



    Men tak for rådene :) :cheers: