Hjemmeside m. billeder

  • Hey..


    Jeg er ved at lege lidt med idéen om en hjemmeside. I den sammenhæng ville man far (som er amatør fotograf) gerne vise lidt billeder over nettet til venner og bekendte.


    Jeg kan nemt lave en FTP med anonym bruger. Dvs. de går ind i en mappe med billeder, men jeg ville gerne have billederne til at blive vist i miniformat (Altså hvor man stadig kan se hvad billedet forestiller - bare i miniformat). Derfor leder jeg efter en metode som gør at man kan klikke på dem for at se i fuld format.


    Nogen der kan hjælpe med det?



    NB1: Er måden som jeg bruger en ftp ikke smart nok til at teste simple hjemmesider, eller er der noget smarter som er ligeså simpelt?


    NB2: Kan jeg lave min IP´s "udadtil" om til et navn de skal skrive? (ligesom en hjemmeside..)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Eller med andre ord: Kan jeg få mit ftp program (BP free) til at lave IPén om til et navn med f.eks et org eller lign. efter?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Det bedste ville nok være at lave thumbnails af billederne.. Som er små, og ikke fylder så meget, og derfor også vil loade hurtigere..


    Som fx. dette der bliver større når man klikker på det:
    [Blocked Image: http://www.upitfree.dk/upload/files/cat.jpg]


    Du kan godt få en hjemmeside til at peje mod din egen IP.. Altså fx. hvis du køber et .DK domæne, og folk går ind på den, så loader den fra din PC.
    Det kræver bare du har en webserver kørende på din PC.
    Men husk, det vil også blive taget fra din forbindelse.