Wireless router adresse

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Mener jeg det er på ALLE ROUTERE


    Det er det ikke. På vores Linksys vi har hvor jeg arbejder, er det 245 til sidst så vidt jeg husker, 1 eller 0 er det ihvertfald ikke.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Det er det ikke. På vores Linksys vi har hvor jeg arbejder, er det 245 til sidst så vidt jeg husker, 1 eller 0 er det ihvertfald ikke.


    Skrev også kun JEG MENER ;)


    Men alle kan jo tage fejl :)

  • Routere kan tildeles en hvilken som helst ip addresse, så der er ingen regler for hvad der er rigtigt. Men producenterne følger som regel nogle rammer og for det meste hedder det 10.0.0.1 eller 192.168.0.1. Som det kan ses er det den første ledige addresse i netværket der er taget i brug, men man kan også bruge den sidste som er 255 i en klasse C.


    De fleste routere ligger enten i bunden eller toppen af netværket. Men samtidigt kan det være man skal skrive et port nummer bagefter addressen.... så det er MEGET forskelligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse
    men man kan også bruge den sidste som er 255 i en klasse C.


    Nej. Den sidste adresse i et subnet er reserveret til broadcast. I et /24 net er den højeste brugbare adresse derfor x.x.x.254.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Nej. Den sidste adresse i et subnet er reserveret til broadcast. I et /24 net er den højeste brugbare adresse derfor x.x.x.254.


    Upsedasse, det var en tastefejl.... jeg ved udmærket godt det er broadcast... sad og sov....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Ville lige informere om hvordan man finder sin egen router's ip ;)


    Åben Status for din LAN forbindelse
    Vælg fanebladet Understøttelse


    JA hvis du er er DHCP klient, så kan du sagtens finde den..... evt også med en ipconfig.


    Men det er ikke sikkert at DHCP serveren er aktiveret og du ikke aner hvilken addresse den har. Så er der programmer til at snuse addresser...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse


    JA hvis du er er DHCP klient, så kan du sagtens finde den..... evt også med en ipconfig.


    Men det er ikke sikkert at DHCP serveren er aktiveret og du ikke aner hvilken addresse den har. Så er der programmer til at snuse addresser...


    ... Eller også kunne man jo bare glo i ens manual ... :)) .... Det tager jo kun 2 sekunder ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    ... Eller også kunne man jo bare glo i ens manual ... :)) .... Det tager jo kun 2 sekunder ...


    Manual ? Huh!!!! ;)


    Det er heller ikke sikkert at den er til stede, men jo det kunne da være en mulighed, hvis der ikke er andre tilbage hehe :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lasse
    Manual ? Huh!!!! ;)


    Det er heller ikke sikkert at den er til stede, men jo det kunne da være en mulighed, hvis der ikke er andre tilbage hehe :T


    Første gang man kigger på routeren er vel når man tager den op af kassen ... Så er der jo en rimelig god chance for at der lige ligger en fin lille guide til installation af selvsamme ved siden af ... :T


    Men ja, det kan jo vel ske at man køber noget uden en manual ... Men så er det jo godt at man i 80% af tilfældene kan gætte sig til adressen inden for 5 forsøg ... :))


    ... Men ja, der er 100 måder at gøre 4 ting på ... Velkommen til informationsalderen ... :))