Hjemmesider - Told & Skat

  • Her i sommerferien har jeg noget fritid og da jeg står uden job ville jeg egentlig gerne lave mig nogle hjemmesider for folk.. Mit egentlige spørgsmål er omkring Told & Skat, men har i nogle tips til at distribuere reklame for min service?


    Det jeg ville vide først og fremmest er hvordan ska jeg få lavet en ordning, så det er legalt (Betaler skat af det indtjente beløb) og på en eller anden form for kontrakt, da jeg ikk gider folk løber med siden uden jeg har fået mine slanter..


    Edit:
    Ud fra det jeg selv ku finde på http://www.told-skat.dk ser det ud for mig som om at jeg ikk behøver betale skat :boxed:

  • Du skal bare registrere en virksomhed. Det er der en formular til på told & skat's hjemmeside, men ud kan også gå ned til dem, og få det hele ordnet på en gang, hvor de så også kan hjælpe med at udfylde formularen.


    Husk at hvis du er i en a-kasse så nedbringes det antal måneder du kan gå hvis du registrerer en virksomhed, og de timer du bruger på den skal også trækkes fra.


    Hvis omsætningen er under et bestemt beløb behøver man ikke at være moms registreret, og du skal bare selv oplyse beløbet/beløbene på din selvangivelse.


    Men mange specielt virksomheder vil nok kræve at du er en registreret virksomhed for at "handle" med dig.


    Det er ikke lovligt at maile eller sende post specifikt til personer uden at de selv har bedt om det. Men du må gerne omdele reklamer i stort antal i folks postkasser.

  • Det ka godt være jeg handler med virksomheder, men det bliver først og fremmest privatpersoner, da jeg ikk tror jeg ka nå at få kontakt og aftaler med virksomheder inden for min relativt lille sommerferie..


    Men jeg anfører det bare på min selvangivelse (Ska jeg nok lige ha spurgt mine forældre om hvordan jeg gør til den tid :))) og så trækker de skatten fra ved skatteårets slutning? Det vil sige jeg ska gemme de 47% som blir trukket af skatten ved hver handel?


    Hva så med kontrakten? Hvordan forhindrer jeg at folk ikk løber med siden? Det ville også være mere troværdigt hvis kunden ka se via en kontrakt e.l. at personen vil få sin hjemmeside på lovlig og sikker vis..

  • Du kan helt sikkert finde en standardkontrakt på nettet, og ellers er de ikke så svære selv at skrive ..


    Derudover kan du jo opkræve halvdelen af beløbet når du starter, og når du så er færdig, kan du evt. mødes med kunden hvor han/hun får det færdige produkt og du får resten af pengene ..


    Og kunden løber jo kun med hjemmesiden, hvis du gi'r personen alle filerne inden du har fået din betaling ..



    Edit: Men er du i det hele taget sikker på der er et marked for det? Der er tusindvis af mennesker der tilbyder det samme som dig .. Hvorfor skal folk vælge dig og ikke de andre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Du kan helt sikkert finde en standardkontrakt på nettet, og ellers er de ikke så svære selv at skrive ..


    Okay, så man må godt bare skrive noget, som kunden skriver under på, så er vi begge sikret en rigtig handel? Troede man sku være en haj til det juridiske for ikk at lave en fejl, som kunden ku udnytte..
    Men ellers finder jeg sådan en af de skabeloner du snakker om


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Derudover kan du jo opkræve halvdelen af beløbet når du starter, og når du så er færdig, kan du evt. mødes med kunden hvor han/hun får det færdige produkt og du får resten af pengene ..


    Og kunden løber jo kun med hjemmesiden, hvis du gi'r personen alle filerne inden du har fået din betaling ..


    Jeg har gjort det før, der løb kunden med siden.. Jeg havde lavet samme system som du netop forslår:[list=1]
    [*]Jeg laver et udkast til siden og en detaljeret projektplan til kunden, så personen ka se jeg laver noget ordentlig
    [*]Jeg får halvdelen af den aftalte pris for siden
    [*]Personen får den færdige side i beta version
    [*]Jeg får resten
    [*]Jeg retter evt. fejl fundet under gennemtestning af besøgende
    [/list=1]

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Men er du i det hele taget sikker på der er et marked for det? Der er tusindvis af mennesker der tilbyder det samme som dig .. Hvorfor skal folk vælge dig og ikke de andre?


    Det ved jeg ikk, men jeg tager også bare pulsen på projektet.. Jeg tager de opgaver der kommer ud af det.. Jeg har ikk tænkt mig at smide nogen former for penge i projektet, så hvis der ikk er nogen kunder, så er det bare det..


    Men det plejer der nu at være når jeg sådan har spurgt rundt omkring.. Ellers har min mor også bedt om en side til noget freelance kokke hjælp hun vil lave :))


  • Mht. det juridiske kan du evt. kontakte familieadvokaten.dk .. Det koster vist lidt, men hellere give det beløb end blive snydt for en del flere penge ..


    Jeg kan også kigge dit udkast efter når du engang har fået det lavet ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Mht. det juridiske kan du evt. kontakte familieadvokaten.dk .. Det koster vist lidt, men hellere give det beløb end blive snydt for en del flere penge ..


    Jeg kan også kigge dit udkast efter når du engang har fået det lavet ..


    Det ville være lækkert hvis du lige gad læse det igennem når jeg får det lavet ;)


    Mange tak, jeg vender tilbage i løbet af aftenen når jeg har fået lavet et udkast

  • Umiddelbart ser den fin ud .. Har du hentet inspiration andre steder? Jeg er dog lidt i tvivl om der skal mere med i den ..


    Der er dog en klar grammatisk fejl .. Du bruger hele dokumentet igennem konsulenten m.v. .. Men et sted, har du valgt at bruge jeg ..


    hvis såfald konsulenten ikke er påbegyndt selve programmeringen af hjemmesiden - Denne aftale skal bruges hvis køberen ikke er tilfreds med den projektbeskrivelse konsulenten fremlægger senere i forløbet, inden jeg programmerer hjemmesiden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Umiddelbart ser den fin ud .. Har du hentet inspiration andre steder? Jeg er dog lidt i tvivl om der skal mere med i den ..


    Der er dog en klar grammatisk fejl .. Du bruger hele dokumentet igennem konsulenten m.v. .. Men et sted, har du valgt at bruge jeg ..


    hvis såfald konsulenten ikke er påbegyndt selve programmeringen af hjemmesiden - Denne aftale skal bruges hvis køberen ikke er tilfreds med den projektbeskrivelse konsulenten fremlægger senere i forløbet, inden jeg programmerer hjemmesiden.


    Ah ja, det snuppede jeg mig selv i at gøre flere gange.. Retter jeg lige..


    Har hentet inspiration fra en kontrakt fundet på google

  • En ven og jeg laver pt en hjemmeside for en forening. Betalingen bliver påført vores selvangivelse som et honorar, dvs. vi betaler den skat som der nu står på vores skatkort, men intet arbejdsmarkedesbidrag i og med der ikke er tale om en egentlig tjeneste ...


    Vil formode du sagtens kan gøre sådan hvis du nu laver 2-3 hjemmesider i løbet af sommeren ...

  • Som jeg er orienteret:
    Enten opgiv det som b-indtægt og betal skat!
    Eller få et CE nummer og få fordelen i at kunne trække computer, bærbar, mobil, internet/telefon (over 3000.- om året), programmer, evt. digitalkamera mm fra, så din virksomhed reelt ikke tjener nogen penge! Tror ikke Told skat regner med at en virksomhed har overskud det første stykke tid!
    Men kender ikke reglerne alt for godt...
    Men nemmest for dig er sikkert bare at opgive det som b-indtægt.
    Når du laver en kontrakt så sørg også for at gøre det klart at der kun laves én endelig slut-redigering af siden.....ellers kan du ikke lave andet end at lave "Den grønne farve lidt grønnere, og banneret lidt rundere" i lang tid.


  • Ye, det er nemlig også en god mulighed .. Har i hvertfald en ven som er registreret som firma og han har trukket bla. sin bærbar fra så den reelt ikke har kostet noget ..


    De regler er lidt sære, da man egentlig kan omgåes dem ... eller er det bare mig ?


  • Det lyder da for lækkert! Det vil jeg da få lavet så!


    Takker alle :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Told og Skat regner ikke med at virksomheden tjener penge de første 3 år, derfor har man - i teorien - 3 skattefrie år ..


    Macimuz .. Det ved du også .. Eller du burde vide det *GG*


    Ja nu ved jeg det i hvertfald :]