20 sec. med "Velkommen" billedet!

  • Jeg har lige formateret min com og har fået opdateret alt på den, desuden har jeg fået Norton Internet Security, Antivirus og Antispam.
    Når jeg starter op bliver den ca. 20 sec. på den blåskærm før den går ind og viser desktop...Er det normalt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af supertyv2
    Jeg har lige formateret min com og har fået opdateret alt på den, desuden har jeg fået Norton Internet Security, Antivirus og Antispam.
    Når jeg starter op bliver den ca. 20 sec. på den blåskærm før den går ind og viser desktop...Er det normalt?


    Næh - Lyder som om der er noget der "hænger" ifm. opstart.

  • Har tjekket msconfig. Prøvede at fjerne alloe noton programmer for at se om det var det. Det var det ikke ikke, stadigvæk 20 sec. på "Velkommen".
    Der er 19 prog. i min start er det mange?


    Jeg kan huske at den ikke var langsom i de første opstarter før alle programmer så jeg poster lige oversigtet og så må i sige hvis der er noget der sluger meget kraft:


    - IMJMIG
    - TINTSETP
    - TINTSETP
    - NVCPL
    - NWIZ
    - NVMCTRAY
    - ITOUCH
    - LOGI_MVX
    - JUSCED
    -
    - SNDMON
    - NVMIXERTRAY
    - GHOSTTRAY
    - NEROCHECK
    - CLONECDTRAY
    - CCAPP
    - CFGWIZ
    - CTFMON
    - HURTIG START AF MICR.....

  • norton internet security er slem ved opstart , har det selv

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Jeg har nu slettet alt med Norton, men den gør det stadig. Tror der er lavet en fejl under installation. Den er også begyndt at låse i 2min inde i windows....meget mærkeligt!

  • også i regedit . prøv at fjerne alt i prefetch og genstart

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    norton internet security er slem ved opstart , har det selv


    Passer ikke - noget ubegrundet vrøvl at fyre af - IMO. Hvorfor skulle det være det ?
    Har aldrig haft problemer og kørt med det i mange år.


    Tilbage til selve spørgsmålet: Prøv at droppe alt hvad der har med CloneCD at gøre og andre ligegyldige programmer. Kan ikke se hvorfor de skal starte op sammen med dit windows. "Hurtig start af windows . . ." sluger en hel del og er ikke nødvendig, hvis du har bare en rimelig quick maskine.
    Også væk med alle de der tray ting + Nerocheck


    Disse:
    - IMJMIG (ikke nødv. noget med sprogopsætning)
    - TINTSETP (kke nødv. noget med sprogopsætning)
    - TINTSETP (kke nødv. noget med sprogopsætning)
    - NVCPL - controlpanel for nvidia
    - NWIZ nvidia wizzard
    - NVMCTRAY
    - ITOUCH (noget logitech)
    - LOGI_MVX (noget logitech)
    - JUSCED (en eller planlægning af noget - ikke nødv.)
    Ville jeg også slå fra - de sluger også pænt og er ikke vigtige IMO.


  • Og hva er det der så for noget vrøvl? :] Nej nej, itouch er slet ikk vigtigt..?


    Jeg bruger det hele tiden til mine tastatur genveje.. Logi_MVX er sikkert til musen og der er også nogle genvejstaster, som bliver gjort til standard hvis man lukker det program..


    Så før du siger andres udsagn er noget vrøvl, så sørg lige for at rydde op foran din egen dørmåtte først ikk??


  • Hallo hallo - jeg har fjernet mit "tunge" Itouch og kan sagtens bruge mine tastatur genveje på mit Logitech Cordless - det samme gælder for min MX700 mus. Så der er ikke så meget at feje og det er heller ikke noget vrøvl.
    Men okay hvis man godt vil ha' noget unødvendigt kørende i baggrunden, som bruger en del hukommelse - så værs'go. !!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jerking
    norton internet security er slem ved opstart , har det selv


    jeg er altså enig med ham har prøvet det program flere gange og jeg ved ikke hvad der sker for min pc efter, den går fuldstændig i koks, så jeg bruger den i hvert fald ikke mere..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Hallo hallo - jeg har fjernet mit "tunge" Itouch og kan sagtens bruge mine tastatur genveje på mit Logitech Cordless - det samme gælder for min MX700 mus. Så der er ikke så meget at feje og det er heller ikke noget vrøvl.
    Men okay hvis man godt vil ha' noget unødvendigt kørende i baggrunden, som bruger en del hukommelse - så værs'go. !!


    Og du bruger standard genvejene? Jeg har f.eks. ændret stort set alle genvejene på min mus ud over venstre og højreklik.. De virker squ ikk hvis jeg lukker SetPoint (Mit mouseware)


    Det ka jo være at hans mus stadig virker eller han bruger standard genveje, men det samme gælder squ for NIS.. Det ka da sagtens være Jerking ka mærke en effekt med NIS!

  • Det ka jo være at hans mus stadig virker eller han bruger standard genveje, men det samme gælder squ for NIS.. Det ka da sagtens være Jerking ka mærke en effekt med NIS![/quote]


    Det kan jeg godt , men det er jo noget sludder ifølge bentzin :]

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk


    jeg er altså enig med ham har prøvet det program flere gange og jeg ved ikke hvad der sker for min pc efter, den går fuldstændig i koks, så jeg bruger den i hvert fald ikke mere..


    Forstår jeg simpelthen ikke - men det ka' være i har "noget" kørende, som ikke er forenligt med Norton's virke. Men det ved i jo selv bedst. ;)
    Jeg har som sagt aldrig haft nogle problemer overhovedet. "Mit Alter" kører hurtig og smooth også i opstarts-proceduren.
    Har nogle tips på min hjemmeside , hvor man kan få tweaket sin opstart + andre givtige tricks.


    Edit: Jeg vil gerne ændre min påstand om, at det er sludder, hvis i kan bevise - at det er NIS som er årsagen til en "slem opstart" ! Det tvivler jeg nemlig på at i kan. Tror nemlig det er noget i har liggende, som er årsagen. Måske nogle fyfy programmer e.lign. (okay det er så min påstand)