Lidt Excel?

  • Jeg har lavet en tabel med 3 kolonner.
    Navn -> Dato -> Tid


    Så har jeg lavet en formel der henter den hurtigste tid fra tabellen, men hvordan får jeg den til at hente de tilsvarrende felter for navn og dato?
    Det giver lidt sig selv at det navn og den dato man henter skal stå ud for den hurtigste tid.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Du må være lidt mere præcis, post evt. excel-arket her.


    Han vil ha at den tid som bliver beregnet til den hurtigste, får et index af en art, så navnet på tiden der var hurtigst kommer med..


    F.eks.


    Navn Dato Tid
    Peter 27.maj 02:05
    Søren 27.maj 04:32
    Niels 27.maj 02:24


    Så henter den Peters tid, men den skal også sætte Peters navn på tiden ;)


    Am I right? :))

  • kunne forestille mig at du så skal ind og lave noget vbscript. Tror ikke excel har nogle funktioner der direkte kan gøre det du vil have men den har jo vbscript muligheder (er jeg da ret overbevist om).


    Desværre er jeg ikke en haj i excel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Jeg har lavet en tabel med 3 kolonner.
    Navn -> Dato -> Tid


    Så har jeg lavet en formel der henter den hurtigste tid fra tabellen, men hvordan får jeg den til at hente de tilsvarrende felter for navn og dato?


    Du kan f.eks. gøre det med funktionen vlookup. Det kræver dog, at kolonnen med tid står før de to andre kolonner - men hvis du ikke bryder dig om det, kan du jo bare lave et par skjulte kolonner, hvor dataene bliver gentaget i den rigtige rækkefølge.

  • jeg kan ikke 100% gennemskue hvad det er du vil lave.. men hvis funktionen måse ? hvis det felt er såen skal jeg gøre såen og hvis det ikk er såen skal jeg ikke.. ??? ved ikke om det hjælper dig overhovedet