Hjemmeside nybegynder

  • Jeg vilk gerne lave min egen hjemmeside, men jeg er komplet nybegynder på det område.
    Vil gerne bruge en del tid på det, men skal selvfølgelig have det grundlæggende ind i knolden først
    Nogen der kender et godt program til at lave hjemmesider?
    Det gør ikke noget det koster noget, for jeg vil gerne have noget ordentligt kvalitet.

  • Hvis du gerne vil lave ordentlige hjemmeside af god kvalitet, så er det en god idé at du sætter meget tid af til det. Men du skal ikke finde et program til at gøre det for dig!
    Gode hjemmesider (gode kodere) er lavet manuelt, i et dokument.
    Der findes masser af hjemmesider med guides til hvordan du laver hjemmesider helt fra bunden.
    Jeg kan lige hive nogle stykker frem:
    HTML.dk
    Webcafé.dk
    Udvikleren.dk
    og hvis du skal 'snyde' lidt, efter du kan php, så er Hotscripts.com et godt sted at starte.
    Har du erfaringer med photoshop eller PSP? Eftersom grafik også er en væsentlig del bag en god hjemmeside.


  • flash er for tidligt når han intet ka om hjemmesider! ALT for tidligt endda!


    Jeg forslår du bruger små 300kr på en html bog, den skulle hjælpe dig godt igang. så anskaf et program som dreamweaver / frontpage og leg videre sådan!


    EDIT: bruger selv Microsoft Visual Studio .NET - herligt program

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lahma


    Ja, Flash kan være flot på en hjemmeside, og det er da også meget fint. Men de gode interaktive hjemmeside er nu php.


    Der findes nu ting der er lige så godt som PHP?


  • Syntes i hvert fald ikke man skal ofre 300kr på en bog om html.


    start med at læse om html her.


    Så hvis du gerne vil have en flottere hjemmeside - kan du altid bygge videre på den - jeg har fx købt en bog for 80kr i Bilka om Javascript..:)

  • Jeg ved slet ikke hvordan man laver en hjemmeside, og skal derfor nok starte fra bunden?
    Vil gerne, når jeg kan noget, videreudvikle det, så jeg kan lave bedre hjemmesider med tiden.