Min hp vs firefox

  • Hey...


    Ville lige prøve at smække firefox ind som browser på compen, men så ser jeg at min hjemmeside ser skrækkelig ud med firefox :boxed:


    Alle mine "frames" eller hvad de nu hedder (der hvor der står nyheder når man går ind på min hjemmeside), er MEGET små :boxed:


    Hvordan løser jeg lige det problem?

  • Firefox og IE har ikke samme opfattelse af hvordan denne Verden skal se ud. At det så er Microsoft der er helt galt på den, ville måske passe sig bedre i en anden topic.
    Anyway; dit problem er, at microsofts standarter er andre, og læser derfor dine størrelsesdifenationer anderledes. Hvad du præcis skal ændre i koden, er svært at sige. Men prøv at rykke lidt rund på width, height etc.
    Er du i tvivl om de korrekte standarter, så kig forbi World Wide Web Consortium.
    Så er du ikke galt afsted!
    (Forresten vil jeg lige rose dig for at optimere siden til fiirefox - det gør jo verden et nemmere sted at leve ;) )

  • Så kører det nye design, og siden er nu konfigureret til at understøtter firefox 8)


    Noget sjovt:


    går man ind under is?>hjemmelavet is. så ser man i IE en scrollbar nederst i iframe og ude til højre, men gør man det samme i firefox er der kun en scroll bar i højre side, fatter ikke helt hvorfor jeg ikke kan få den væk i IE... men lidt spøjst alligevel :D

  • generelt har jeg lært at holde mig fra iframes og gået over til includes i ASP stedet :)


    Men husk altid at checke om din side validere, det er en vigtig ting :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    generelt har jeg lært at holde mig fra iframes og gået over til includes i ASP stedet :)


    Men husk altid at checke om din side validere, det er en vigtig ting :)


    Roder ikke så meget med min hjemmeside mere, så medmindre der dukker helt store problemer op holder jeg mig bare til iframes, hvilket vel også ser fint nok ud? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Roder ikke så meget med min hjemmeside mere, så medmindre der dukker helt store problemer op holder jeg mig bare til iframes, hvilket vel også ser fint nok ud? ;)


    Synes hele dine sider reloader, når an trykker på et link. Er det ikke en fejl? Det burde vel kun være din iframe der skifter :\

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KLS|


    Synes hele dine sider reloader, når an trykker på et link. Er det ikke en fejl? Det burde vel kun være din iframe der skifter :\


    Det har jeg faktisk altid gerne ville have den til, men aner simpelthen ikke hvordan man bærer sig ad med det... :O
    evt. nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal gøre?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Det har jeg faktisk altid gerne ville have den til, men aner simpelthen ikke hvordan man bærer sig ad med det... :O
    evt. nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal gøre?


    target="iframensnavnher" i links ;)
    PM mig hvis du vil ha et eksempel ;)