Movie clips i Flash MX 2004

  • Hmm, nogen kan måske svare mig herpå ... Jeg har et movie clip på en del frames som sådan set bare skal være i den første frame af en "flash-hjemmeside" ... Men så snart man placere noget foran den frame afspiller den ikke movie clippet, eller dvs. den afspiller første frame af det movie clip man har indsat i sit flash ...


    Alt virker fint så snart intet placeres foran ..


    men ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lahma
    Forstår ikke hvad du mener med placeres foran?
    Er det i koden eller i flash?


    jeg placere et movie clip i første frame af tidslinien i sit eget layer ... fra frame 2 og frem er et "hjemmeside-design" ...


    Sagen er den, at flash hopper videre i stedet for at afspiller klippet.. Sætter man en stopfunktion ind, så afspiller den fint movie clippet, men den kommer så til gengæld ikke videre ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tismund
    Nu er jeg ikke så ferm til AS, men kunne man ikke lave en function på en frame der laver en "gotoAndPlay" til en scene med det der kommer efter klippet?


    Man kan godt have tingene i hver sin scene, men det er mindre smart ... Det kan virke ved at have det hele i en scene ..

  • Er stadig ikke med på, hvad du mener?
    Men som jeg forstår det, vil løsningen være:
    lad os sige at dine animationer kører i 20 frames.
    placer dit MC i ét andet layer og og tryk F5 ud for frame 20, så vil MC'et være i alle frames.
    Hvis du vil styre MC's fra andre clips eller fra main-stage kan du også gøre brug af "tellTarget".
    Hvis du laver hjemmeside er det i øvrigt nemmest at bruge "loadMovie", hvor du loader andre SWF-filer ind i den oprindelige swf.

  • Lig dit hjemmeside design i frame 1 i et layer under dit film layer så burde den vel afspille fint nok.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Lig dit hjemmeside design i frame 1 i et layer under dit film layer så burde den vel afspille fint nok.


    Det er nemlig det den ikk gøre .... Tingene er fint delt op i layers .. F.eks. med et layer til selve designet, et til menu, et til actions osv.


    Introen har sågar sit eget layer, og det er den som er omdannet til et filmklip der så skal være i første frame og afspilles ... Jeg kan også godt få den til at afspille filmklippet vha. en stop funktion, men den bliver så bare i frame 1 og afspiller introen igen og igen ...

  • du skal ha dit MC til at være i alle de frames der afspilles på stage og det gør du ved at markere der hvor den sidste frame afspilles ved at trykke på F5!
    Men prøv lige at poste din .FLA fil , så skal jeg se på det!

  • Jeg er stadig ikke sikker på at jeg svarer i den rigtige retning, men hvis jeg gør:
    Hvis din film-intro fylder 20 frames er du nødsaget til, på din mainstage hvor movieclippet er placeret, at få den til at fylde 20 frames, før den spriger videre i filmen til det egentlige hjemmeside-design. Flash afvikler frame by frame og hvis du kun har placeret dit movieclip i én frame, ja så vil der kun blive vist én frame af pågældende movieclip.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Jeg er stadig ikke sikker på at jeg svarer i den rigtige retning, men hvis jeg gør:
    Hvis din film-intro fylder 20 frames er du nødsaget til, på din mainstage hvor movieclippet er placeret, at få den til at fylde 20 frames, før den spriger videre i filmen til det egentlige hjemmeside-design. Flash afvikler frame by frame og hvis du kun har placeret dit movieclip i én frame, ja så vil der kun blive vist én frame af pågældende movieclip.


    Hmm okay, så man kan på ingen måde nøjes med at have introen i første frame ?


    Så er jeg nok nødsaget til at have den i sin egen scene, da introen fylder 492 frames .. Finder det ikke hensigtsmæssigt man skal scrolle forbi knap 500 frames for at komme hen til det egentlige indhold ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Det har du ret i!
    Jeg laver normalt også mine animationer således at der på mainstage kun er en frame i brug....det gør det mere overskueligt.


    Ye, lige præcis ... Da jeg er i praktik og de selv kommer til at vedligeholde dette stykke flash, skal det jo være nemt at finde rundt i :) .. Ikk at de er fuldstændig uvidende dem der sidder hernede ..