skal driveren slettes ved gfx-skift ??

  • Jeg har købt et ATI 9600pro og har et 9200se siddende i .... spørgsmålet er så ...
    1) Om jeg behøver at slette driverne fra 9200 ???


    9200 kortet skal i en anden puter hvor der sidder et ældgammelt woodoo kort og vil lige høre hvordan jeg gør det nemmest på begge putere ???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af batteltyphoon
    Jeg har købt et ATI 9600pro og har et 9200se siddende i .... spørgsmålet er så ...
    1) Om jeg behøver at slette driverne fra 9200 ???


    9200 kortet skal i en anden puter hvor der sidder et ældgammelt woodoo kort og vil lige høre hvordan jeg gør det nemmest på begge putere ???


    På pc'en med de to ATi-kort er det ikke strengt nødvendigt, men en god idé - så kan du også samtidig installere nyeste driver fra http://www.ati.com (Catalyst 5.5) skulle være den nyeste.


    Så på begge pc'er gør du følgende:
    -Gå ind i kontrolpanel -> tilføj/ fjern programmer
    -Afinstaller alt der hedder noget med hhv. ATi og Voodoo/ 3Dfx.
    -Sluk computeren.
    -Skift kortet.
    -Boot
    -Installer ny driver.

  • oki takker det vil jeg prøve...


    Men lige et tillægsspørgsmål .. med det nye 9600 fulgte der en ledning med 2 audiohanstik + et løst hunstik .... hvor bruger man det når det ikke passer nogen steder i det nye kort , og hvorfor putte det i kassen ????

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af batteltyphoon
    oki takker det vil jeg prøve...


    Men lige et tillægsspørgsmål .. med det nye 9600 fulgte der en ledning med 2 audiohanstik + et løst hunstik .... hvor bruger man det når det ikke passer nogen steder i det nye kort , og hvorfor putte det i kassen ????


    Det lyder lidt spøjst! Hvilket mærke/ model er det nye kort?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af batteltyphoon
    Sapphire ATi RADEON 9600 PRO Atlantis , 256mb ddr (advantage edition - 446mhz ddr memory speed)


    Det er til TV-out. Er der ikke gule stik på?
    Og dit kort må have et composite TV-out stik.

  • jo det er gule audiostik , men de passer ikke i kortet der er ... en videoout , en dvi-udgang og så en til skærmen .... det betyder ikke noget for mig da jeg ikke bruger det , men undrede mig bare ..... men tak for hjælpen :]