Problemer med SpeedFan???

  • Hey.


    Jeg har lige investeret i nyt udstyr og da jeg var blevet færdig med at installere Win XP, installerede jeg programmet SpeedFan. Da jeg så tjekkede min blæser hastighed stod der ca. 1522 rpm. Og jeg kunne få den op på maks 1740 ved hjælp af den regulerings fætter som var med til Zalman blæseren. (Den burde faktisk ligge på 2600 rpm som max). MEN de sidste par gange jeg har kørt SpeedFan står der bare 0 RPM ud for både FAN 1,2 og 3. Hvorfor??


    Der er i øvrigt også en temp. der ligger på -48 grader. Mærkeligt!


    Håber nogle kan hjælpe mig da jeg ikke ved om det kan være mit bundkort eller om det bare er programmet!

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Jeg bruger også speedFan.. den siger min temp. 3. 4. og 5. er 127 grader... men tvivler på det er rigtigt...


    måske det er fordi den måler på nogle ting som "slet" ik er der, og bare ik selv ved det er forkert.. eller noget deromkring :rolleyes:


    men ihvert fald :lame: :dots:

  • opgav speedfan efter 2 dage...det program er godtnok for ustabilt ...bruger ITE smart guardian da motherboard monitor ikke kan med mit dfi.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.