Dual boot med XP og 2000 server?

  • Hey... er der nogen der ved hvordan man sætter et system op så man kan have begge styresystemer installeret? altså XP og 2000 Server? Jeg har snart prøvet 3 gange, men der er altid en af dem der ikke virker, afhængig af hvad for et styresystem jeg installerer først... Og jeg ved godt at man ikke må kalde computeren ved det samme navn i begge installationer, men der er ikke noget der virker... Er der nogen der kan hjælpe?

  • evt installer dem på 2 forskellige partitioner....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så dum er jeg da heller ikke :]


    Men jeg har fundet ud af det, det er fordi man skal installere XP først og så kopiere NTLDR og NTDETECT ind i en mappe for sig selv, og derefter installere server 2000 på en anden partition men selvom den bliver installeret der, overskriver den stadig de 2 omtalte filer på c:


    Men så når man har installeret server 2000 kopierer man de 2 filer ud igen og overskriver dem server 2000 har lagt der og så virker det sgu