Problemer med reinstall WinXp

  • Min computer er begyndt at trække tingene sløvt, og går somme tider i stå og vælger at reboote af sig selv.


    Så jeg har besluttet mig for at formatere hele pc'en.!


    Jeg prøvede første med mine 6 Win-Xp bootdisk og derefter lade den boote på CD og installere, men af en underlig grund fortæller pc'en mig at det drev som jeg vil formatere og geninstallere WinXp på er "CORRUPT ".


    Så derfor prøvede jeg en omgang uden de 6. Win-Xp bootdisk, altså ind i DOS også R:/i386/winnt.exe , og det lykkedes, men så efter lidt tid hvor den står på "Noget med at er igang med at overfører data til harddisken" går den bare i stå og kommer ingen steder.



    Andre forslag?
    Hvordan fortæller man PC'en den skal begynde at boote efter den prioretetsliste den er sat til i BIOS?. Er der ikke en knap under opstart man skal trykke på og hvilken?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann
    Hvorfor bruger du Bootdisk ??


    Du har vel Win XP cd'en, det er den du skal formatere fra og instalere Win.


    Ja!
    Jeg sætter CD-rom som 1. prioritet i BIOS, smækker CD'en i og genstarterm men så kører den bare normalt ind i Windows. Som jeg også drev i første. Er der ikke noget der skal trykkes på før det bliver aktiveret?

  • Det lyder lidt bøvlet det der 8o


    Det du skal og bør gøre er :start med at holde F8 nede, vælg dos prompt og skriv format c:\ dernæst restart og inde i bios set boot sequencen så den starter med at boote fra CD/DVD drevet og installer, så får du en helt frisk installation.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Noobie


    Ja!
    Jeg sætter CD-rom som 1. prioritet i BIOS, smækker CD'en i og genstarterm men så kører den bare normalt ind i Windows. Som jeg også drev i første. Er der ikke noget der skal trykkes på før det bliver aktiveret?


    Du skal sætte cd/dvd drev til første boot i bios.


    Når du så genstarter kommer den med " tryk på en tast for at boote fra cd " cd'en skal self være i drevet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann


    Du skal sætte cd/dvd drev til første boot i bios.


    Når du så genstarter kommer den med " tryk på en tast for at boote fra cd " cd'en skal self være i drevet.


    Det billede med "tryk på en tast for at boote fra cd" kommer ikke frem.


    ________________________________________



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Snuff
    Det lyder lidt bøvlet det der 8o


    Det du skal og bør gøre er :start med at holde F8 nede, vælg dos prompt og skriv format c:\ dernæst restart og inde i bios set boot sequencen så den starter med at boote fra CD/DVD drevet og installer, så får du en helt frisk installation.


    Kan ikke formatere drevet gennem DOS da det er NTFS!