Underlig lag i HL2.

  • Hey.


    Da jeg købte HL2 oplevede jeg samme problem, men håbede det var væk nu hvor det var blevet patched så mange gange, og drivere var blevet optimeret osv. I dag, da jeg så vil til at prøve det igen, der er problemet der stadig.


    Det virker som om, at harddisken ikke kan følge med. Det er hovedsageligt lagt, når der skal til at loades nye dele af banerne, og derfor får det mig til at tro, at det ikke er fps lag. Det virker heller ikke sådan, fordi man ofte kan høre harddisken arbejde hårdere når lagsne fremkommer.


    Jeg har nu defragmenteret alle mine partitioner, og de er godt tømt ud, så ved ikke længere hvor jeg skal vende og dreje. Har nVidia 5.10, CL 5.4, Steam er opdateret, 1GB RAM og 2*120GB Seagate 8MB Cache IDE.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Har kun Norton 2005 kørende, og kørte med 2004 da jeg først oplevede det, så tvivler på det er det. Har derudover kun nVMixer, Trillian og Motherboard Monitor kørende.


    Prøv at lukke motherboard monitor...tvivler dog på at det virker, men det vel et forsøg værd?


    Når jeg har min Abit EQ ( temp. program til abits bundkort ) aktiveret, og jeg spiller spil i fuldskærm, så begynder min computer at bippe helt vildt....


    Kan være der er noget galt med monitors :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Når Abit EQ bipper, er det nok fordi der er noget der bliver for varmt.. :boxed:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Havde også en del load problemer med mit HL2.
    Jeg prøvede en hel del, intet virkede. Til sidst savede jeg mine "save game" og afinst. spillet. Herefter indst. jeg det på ny og har ingen problemer haft med det siden.

  • Har du tjekket din task manager?


    Under processor? Tjek om der er en masse lort der kører der og luk det ned...


    Ellers så ved jeg det sq ikke...


    Lyder umiddelbart som om at du løber tør for ram plads og den så gemmer og henter på harddisken...


    Har du prøvet at spille i en lavere opløsning? Og se om det stadig sker?


    Feks 1024 eller 800x600?


    Eller bare sætte nogen detaljer ned? Ville prøve at sætte den ned i opløsning da det kræver ret meget og se om det stadig sker...


    Jeg har ingen hakken oplevet.. Men jeg har jo så 2 GB ram... Mange oplevede det i Doom3 HL2 og sims2... Men har sq aldrig haft et problem...

  • da du indst. spillet skulle du angive hvilken forbindelse du har. Hvis man her skriver noget forkert kan det også give load problemer

  • købkøb:


    Gik amok i går og slukkede for alle Windows tjenester osv. Selv nu med Firefox, Trillian, MBM og Norton åben har jeg kun 30 processer tændt.


    Har sat min pagefile til 1GB -> 1GB, og den er på et andet fysisk drev end Windows.


    Har prøvet lavere opløsning og lavere detaljer, og kører uden fast write og med 128MB Aperture.


    Tvivler nu på det skridtet fra 1GB -> 2GB gør nogen forskel i dag.


    Har bare sat den til T1.