Windows XP - Vinduet fryser

  • Jeg har i et stykke tid kørt med et irriterende problem i Windows, og er efterhånden ved at være godt træt af det.


    Til tider fryser indholdet af det vindue jeg har åbent, så jeg fx ikke kan klikke på nogle knapper. Hvis jeg alt-tabber frem og tilbage mellem det og et andet vindue, så virker knapperne fint igen. Startbaren gør det samme engang imellem, og der er jeg nød til bare at vente.


    Jeg har prøvet at formatere, men det løste ikke problemet. Jeg forsøgte derfor at tænke lidt tilbage, og synes ikke at jeg mærkede problemet før jeg fik min AMD64 processor. Kan det have noget med det at gøre?


    Lige en tilføjelse, når det sker, og man forsøger at klikke i vinduet, så er den øverste linie (Den med Minimer - Maksimer - Luk knapperne) grå, som om at vinduet er i baggrunden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Lige en tilføjelse, når det sker, og man forsøger at klikke i vinduet, så er den øverste linie (Den med Minimer - Maksimer - Luk knapperne) grå, som om at vinduet er i baggrunden.


    Hvad siger CtrlAltDel, første fane? Er der programmer, som du ikke kan genkende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Nej, men jeg har haft det.


    Hmm.. Har du testet dine ram med Memtest86?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Har du prøvet at køre Ad-aware SE og Spybot, for at se om der ikke ligger nok snask og gemmer sig og laver kuk i den.
    Havde nogenlunde samme problem, på et par af vores maskiner på work. Det hjalp efter sådan en tur.
    Husk at de skal være fuldt opdaterede - da der jo kommer nyt "snask" næsten hver dag.
    Og husk i Spybot at "immunize" hver gang efter en update og at sætte hak ved "Block all bad sites silently". For ikke at de skal komme igen.

  • Igen, det burde jo også være noget der forsvinder ved en formatering.


    Desuden bruger jeg Mozilla Firefox, og jeg har endnu ikke hørt om spyware dertil. Jeg scannede efter spyware i starten efter skiftet fra IE, og den fandt aldrig noget. Jeg har derfor opgivet at scanne efter spyware, og det har gået fint i halvandet år nu.