Flash af bios vha. Asus Utilities halløj

  • Vil have min bærbars bios updateret da versionen er pænt gammel ...


    Kan nok se det er smart at tage en backup som jeg formoder Asus flashprogrammet kan gøre, men hvis nu det fejler at flashe, hvad så ? ... er man så nødt til at smide den gamle bios på en cd osv. ?

  • Hvis det fejler dør dit bundkort/bærbar.


    Ude chance for at rede det..


    Men hvor update, er den eneste grund at den er gamel?


    Jeg ville ikke ofre en computer på det ..


  • hmm


    Oplevede engang der skete en fejl på en stationær og kunne redde det ved at flashe ude i "dos" ...

  • for det første ville jeg altid bruge bios og tilhørende programmer til at flashe (så ikke windows ikke fucker det up)


    for det andet er det en myte at det er så "farligt" at flashe bios, selvfølgelig skal du ikke kappe strømmen eller lign imens :roller:


    Men ellers er det bare at komme igang, det gælder bare om at holde sin pc opdateret og det gælder også bios 8)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Har nu aldrig oplevet problemer med at gøre det igennem Asus' og ABit's liveupdatere. De er så godt gennemtestet efterhånden, og hvis man bare slukker alt unødigt i Windows osv., så er det da ret så usandsynligt, at du skulle få en blå skærm i de 30 sek. det tager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Har nu aldrig oplevet problemer med at gøre det igennem Asus' og ABit's liveupdatere. De er så godt gennemtestet efterhånden, og hvis man bare slukker alt unødigt i Windows osv., så er det da ret så usandsynligt, at du skulle få en blå skærm i de 30 sek. det tager.

    har du nok ret i men jeg stoler bare ikke på "microblød"

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR