Hvordan er det nu med win xp pro og harddisks på 200 GB?

  • Hey jeg kan ikke shuke hvordan det nu er man får ens 200 GB harddisk til at "åbne" sig så den er på de der 180 gb som jo er 200 i virkeligeheden (noget med at der bliver afrundet i tallene) anyways den er kun på 127 hvilket slet ikke er det rigtige, kan ikke huske hvad jeg gjorde på mit gamle system...

  • SP2 ...og så ind og partitionere det sidste frem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Er der ikke en anden måde end at få SP2?? for har gjort det før sp2 udkom i sin tid...


    sp1 er nok. jeg bruger kun sp1 og som du kan se bruger jeg også store diske ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Hvorfor virker den så ikk ordentligt? :P kan slet ikke huske hvordan jeg fik det ordnet sidst


    er det hele partitioneret?
    kontrolpanel -> administration -> computeradministration -> diskhåndtering
    så kan du se om der er upatitioneret plads.

  • Der er 63 gb som er ikke-allokeret, og kan ikke slette den store partition da den på en eller anden underlige måde er blevet til C drevet da det egentlig er den lille på 80 gb som der ligger win på men alligevel hedder den på 80 gb med win på D drevet! :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Ja det var det jeg mente hehe. men der skal dog ikke gå 63 gb tabt på det! :D


    Du kan enten bare allokere det til en ny partition eller slette den gamle (det burde du altså godt kunne så længe win ikke ligger på den?) eller hente partition magic eller lignende. mener der findes freeware der kan merge partitioner.

  • Kan ikke få de 2 partitioner merged. og kan heller ikke finde noget som helst freeware til at merge dem. Synes det er åndsvagt at man skal bruge så lang tid p at ordne noget som windows selv skal kunne klare! det korte af det lange er:


    Jeg har nu 3 partitioner! 1 partition på min lille hdd på 80 gb den er fin nok. 2 partitioner på min store hdd på 200 gb hvor den ene er på 127 og den anden på 63 de skal lægges sammen så de er én partition påén hdd! men det kan win xp pro ikke finde ud af :boxed: