At ændre win-partitions drevbogstav

  • Ja. Min win-partition hedder G:, da jeg kagede rundt under installation af win. Gider ikke formatere, det er for stort bøvl når det kører fint, men ville gerne kunne skifte.
    Det sjove er at man ikke kan mens windows kører fra den, ihvertfald ikke med computeradministrationsværktøjet.
    Så kom jeg til at taænke på om der findes boot-bare diske hvormed man kan ændre dette for eksempel fra et linux-miljø? ville være nice nok ;)

  • Kontrolpanel/administration/computeradministration/diskhåndtering


    marker enheden og højreklik også "skift drevbogstav og sti"


    men det skal gøres fra anden installation desværre


    det nemeste ville nok være at formatere eller er det ikke sikkert at det viker da alle addresserne er blevet ændret


  • Præcis hvad jeg prøver at undgå ;)
    men jeg lever nok videre med det hvis ingen har en løsning..
    bare træls når en eller anden hat har lavet et skodprogram der slet ikke kan håndtere det der

  • Kan ikke lade sig gøre at skifte det desværre er kun en vej og det er format.


    Jeg kører med e drev.


    Det giver ikke nogen problemer... her programmer finder sgu selv ud af det hedder e så det gør ikke nogen forskel.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Purple-Hands
    hmm minder mig om har jeg også lige har fået et dvd, drev kaldet G!...efter jeg installerede daemon tools!.....har intet dvd drev


    HeHe ... Det er fordi at Daemon Tools laver et virtuelt drev ... Det er jo ligesom hele formålet med programmet .... så man kan mounte image-filer til det virtuelle drev ...