ME recovery cd ...

  • Jeg har eksperimenteret linux på den gamle computer, og besluttede mig så for at installere Windows ME igen på computeren. Vi har en Windows ME recovery cd til at gøre arbejdet og det går det også fint - men...


    Den registrere at der er en anden type styresystem i end Windows - fint nok - jeg siger så bare at den skal formatere lortet om og lave sine små dejlige FAT32 partitioner - det går også ok - MEN MEN MEN.


    Den begynder at formatere, og ligepludselig siger den at det var umuligt. Der opstod en eller anden fejl.. What the?!!


    Hvordan i djævlern får jeg smidt ME ind på den igen nu?


    PS: Gider ikke høre folk sige "ME sux0rz - jUsst f0git !t"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Vil helst undgå det.. Men det kan da blive last resort ;)


    Hvorfor er det sidste udvej? Hvor stor er forskellen da på en format c: lavet af en recovery cd og et andet styresystem??? :crazyeyes:

  • Har prøvet man ikke kan fjerne et logisk drev ude i fdisk også selvom man siger den skal bla bla ... Det kort af det lange er, at jeg ikke kunne fjerne en partition med fdisk, men jeg kunne godt med windowsinstallationen ...


    Nu kender jeg dog ikke til hvordan pokker ME gør det, men med XP kan man da sige lav eller fjern partioner ... I såfald kunne det være en mulighed ... Hvis man da overhovedet kan få lov at komme så langt ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Har prøvet man ikke kan fjerne et logisk drev ude i fdisk også selvom man siger den skal bla bla ... Det kort af det lange er, at jeg ikke kunne fjerne en partition med fdisk, men jeg kunne godt med windowsinstallationen ...


    Nu kender jeg dog ikke til hvordan pokker ME gør det, men med XP kan man da sige lav eller fjern partioner ... I såfald kunne det være en mulighed ... Hvis man da overhovedet kan få lov at komme så langt ...


    Tror desværre at det er det at det er en Recovery CD der er årsagen til problemet.. For den klager som sagt over at den ikke kan finde COMMAND, som er den kommandoprompt der er at finde på ME installationer. Installationen kigger efter en eller anden recovery fil på en anden partition, men eftersom jeg har slettet alle tidligere Windows partititioner kan den naturligvis ikke det. Tjekkede dog med manualen, og den siger at den bare starter forfra hvis den ikke kan finde den fil, men guess not...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Tror desværre at det er det at det er en Recovery CD der er årsagen til problemet.. For den klager som sagt over at den ikke kan finde COMMAND, som er den kommandoprompt der er at finde på ME installationer. Installationen kigger efter en eller anden recovery fil på en anden partition, men eftersom jeg har slettet alle tidligere Windows partititioner kan den naturligvis ikke det. Tjekkede dog med manualen, og den siger at den bare starter forfra hvis den ikke kan finde den fil, men guess not...


    Det tyder i hvertfald derpå, uheldigvis :boxed: