trådløs net virker ikke?

  • hej jeg har instaleret et trådløs netkort i min 2pc 2,4 celeron 512mb ram. det er en 11megabit forbindelse, men det tar så 10 min at komme ind på en side, jeg er ny i forbindelse af instalering af net, så hvis disse info ikke er nok er i meget velkommen til at stille såørgsmål- jeg håber i har lyst til at hjælpe mig.


    mvh Ronny

  • Hvordan er det sat op? Bruger du en kombineret Router/Accesspoint og har koblet begge computere trådløst op til den? Eller hvad?

  • Altså opsætningen er sådan her?


    [Blocked Image: http://www.upitfree.dk/upload/files/opsaetning.jpg]


    Hvordan er sende/modtagerforholdende?
    Du har tidligere brugt computeren med kabel fejlfrit?
    Du har brugt de rigtige drivere?
    Ellers ved jeg ikk' hvad det skulle være...
    :O


    Måske hvis du sagde hvilket netkort/router du bruger, kunne det være at nogen har erfaringer?

  • Har du tjekket sende/modtage forholdende? Dem kan du som regel finde i proceslinjen på din PC under ikonet for det trådløse netkort! Hvis de er lave kan det være derfor! Du kan somregel skrue op for sendestyrken på netkortet derinde!


    Ellers burde du se om problemet forsvinder når du bruger kable, hvis det er muligt!


    Jeg bruger selv trådløst net til min blærbar, og det fungerer helt optimalt, men jeg har ikke nogen erfaring med dine produkter!

  • den kabler pc kører perfekt, jeg har ikke mulighed for at sætte kabel til min pc, sende styrket ligge på ca 40% med 80% kvalitet, den er krypteret med wep hvor står der hvor mange bit?

  • Seriøst,, det er kryptering, det er da ikke nødvendigt hvis bare man dropper at broadcaste ens SSID. Hvis folk kæmper sig frem til dit SSID, skal de nok også komme forbi den WEB kryptering,, jeg har ingen web kryptering hos mig, der er bare ingen broadcasting af SSID, men et godt program til at se efter wireless netværk, og spetielt se hvordan du har forbindelse til det vil være programmet Netstumbler,, bare søg på google.dk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Acheron
    Seriøst,, det er kryptering, det er da ikke nødvendigt hvis bare man dropper at broadcaste ens SSID. Hvis folk kæmper sig frem til dit SSID, skal de nok også komme forbi den WEB kryptering,, jeg har ingen web kryptering hos mig, der er bare ingen broadcasting af SSID, men et godt program til at se efter wireless netværk, og spetielt se hvordan du har forbindelse til det vil være programmet Netstumbler,, bare søg på google.dk


    Du har ret i at WEP ikke mere anbefales til kryptering af trådløse netværk ... Men WPA derimod er en hel del bedre.


    Men ingen kryptering er langt værre end ringe kryptering ... Selv den dårligste lås er jo bedre end en åben dør ... ;)


    Med hensyn til no-SSID-broadcast, så er det jo også fint, meeeen... Vil nu anbefale dig at kryptere dit netværk.


    MAC-filter er dog heller ikke en skidt ting. Men hvor meget sikkerhed man vil sætte på sit netværk er jo ens eget valg ...