Nvidia driver problemer

  • Hey folks,


    Jeg har fået et problem med nvidia driverne. Jeg har ikke forstand på de tekniske betegnelser, men har et par konkrete eksempler på, hvad der sker.
    Den seneste driver jeg åbenbart kan bruge er 61.76.


    Ved alle nyere drivere sker der følgende:


    Aliens vs. Pred. 2: I menuen, hvis man går ind i options er der et Alien-æg i forgrunden der skal åbne op. Der kan man kun se en flimrende "skygge" af noget ved alle de nyere drivere. Inde i spillet er det det samme, hvor din figurs hænder ligeledes bare er en flimrende "skygge".


    Fifa2004 : Menuskærmene flimrer og skaber sig helt åndsvagt ved brug af de nye drivere.


    Så snart jeg geninstallerer 61.76 eksisterer ovenstående problemer ikke længere.


    Skal skynde mig at sige at jeg selvfølgelig afinstallerer den gamle driver inden jeg installerer den nye. Har også prøvet at lade være, men resultatet er det samme hver gang.
    Da alt er normalt med 61.76, vil jeg mene at det er et driverproblem.


    Jeg har et FX5200 med 128 MB ram og 512 MB ram på puteren.
    Alt er opdateret undtagen de famøse nvidia-drivere.


    Nogle der har oplevet det samme eller har en løsning.


    Kan det være SP2 til xp, der driller, for jeg kan se at 61.76 er kompatibel med SP2, men der er ikke nævnt noget ved de nyere drivere?


    Hav en god dag


    Hilsen


    Torben / Heat!

  • det kan være fordi du har glemt at slette de gamle drivere ordentligt...med detonator destroyer eller lign program...så ligger der rester af drivere der bliver blandet sammen med de nye.....så ind og slette alle drivere ordentligt først!

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for svaret...


    Men virker det ikke mærkeligt at jeg uden problemer har kunnet opdatere til og med den nuværende driver og så lige pludselig skaber det problemer i de spil jeg bruger.


    Iøvrigt havde jeg engang et program der kunne gå helt ind i de bageste rækker af windows og fjerne alt hvad der havde med nvidia drivere at gøre.
    Kan ikke huske hvad det hed, men man kunne vist dl det fra et PC-magasins hjemmeside.
    Det var noget der blev lavet i forbindelse med SP1....derfor tanken omkring SP2.


    Hilsen Torben