et server spørgsmål

  • Er ikke lige ekspert, men så vidt jeg ved skal du bare sørge for at have IIS kørenede, så kan du bare smide DNS´en på den IP din server har. Det er vist også nødvendigt at have nogle specielle porte åbne, men hvilke skal jeg ikke lige kunne sige :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tismund
    Er ikke lige ekspert, men så vidt jeg ved skal du bare sørge for at have IIS kørenede, så kan du bare smide DNS´en på den IP din server har. Det er vist også nødvendigt at have nogle specielle porte åbne, men hvilke skal jeg ikke lige kunne sige :D


    hvad er det??? aner intet om computere og så smækker du en masse fagord op... oversættelse tak :clap:

  • Oki :D Men inden jeg begynder at prøve på at forklare det der, så ville jeg anbefale at du købte et lille webhotel istedet. Det er nemmere og man kan slippe forholdsvis billigt afsted med det.


    IIS betyder Internet Information Services og er en service der er indbygget i XP (kan kræve lidt installatoin, og er ikke helt sikker på at den er med i xp-home) Den installerer så et eller andet gøgl og opretter nogle mapper som du skal smide din hjemmeside i, mappen hedder vist inetpub eller wwwroot. Du kan installere IIS´en ved at gå ind i tilføj/fjern programmer - vælge windows komponenter og så sørg for at IIS er chekket af. Kan godt være at du skal have din xp cd frem..


    Når alt det er gjort, så skulle du gerne kunne se den hjemmeside du har smidt i inetpub, ved at skrive din ip i browseren. Det med at få åbnet nogle porte osv. ved jeg ikke riti noget om, men der er der sikkert nogen andre der kan give en hånd med.


    For at få et domaine til at pege på den ip din server har, skal du bare sætte DNSen op til at pege på din IP. Hvis du ikke har købt domainet endu vil jeg anbefale at du gør det ved gratisdns.dk Derinde er det forholdsvis nemt at styre.


    Correct me if i´m wrong :D Sidder ikke med XP, så det er lidt svært at huske det hele.

  • www.frac.dk
    gå ind på frac og kig lidt, der vist både lidt guides til at lave hjemmesider, og så hoster de også!..

    ~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.


  • okay... som jeg har forstået det skal man have en computer (har jeg, den kommer til at køre ubuntu eller win 98) og et program(som det du snakker om (?)) der spytter hjemmesiden ud på nettet til en eller anden anden side der samler det hele...
    har jeg ret?


  • tak det var det jeg ville høre... nu forsøger jeg! :clap:

  • Låner lige din tråd skat ;)


    Hvis jeg så vil smide en ftp på, hva program ka i så anbefale? Det ska være freeware og det ska være mulighed for at ændre rettigheder, som f.eks. logon brugere har ret til at gå ind i specielle mapper, som er skjulte for anonyme logins


    Den i IIS er fucked up.. Ka ikk få den til at virke, heller ikk få den til at vise mine sider for udefra kommende via min WAN IP...


    Og ja.. Det er præcis det samme som jeg kom til at skrive i den anden tråd i HW & Tilbehør :))


  • Bulletproof (ftp-server), virker ok... Jeg kan dog ikke huske om det er freeware :rolleyes: Men det skulle have hvad du efterspørger :D

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -